ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارخانه قند ورامین با صدها کارگر تعطیل شد

حداقل ۴۰۰ کارگر با تعطیلی این کارخانه قدیمی بیکار شده‌اند. گفته می شود عدم تامین مواد اولیه از سوی وزارت جهاد کشاورزی، دلیل اصلی تعطیلی کارخانه است.

کارخانه قند ورامین، یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تصفیه قند در ایران، به دلیل مشکلات در تامین مواد اولیه تعطیل شده است. تعطیلی این کارخانه حداقل ۴۰۰ کارگر را نیز بیکار کرده است.

کارخانه قند ورامین، قدیمی ترین کارخانه قند ایران تعطیل شده است

خبرگزاری کار ایران «ایلنا» روز دوشنبه ۶ بهمن گزارش داد، دلیلی که کارفرما برای تعطیلی کارخانه اعلام کرده «کمبود مواد اولیه تولید (شکر خام)» بوده است.

بنابر اظهارات کارگران این کارخانه، اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود شکر خام به کشور شده و این واحد تولید قند، بدون وجود شکر خام امکان ادامه فعالیت خود را ندارد.

پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.

در سال‌های اخیر، این کارخانه در بعضی از ماه‌های سال به دلیل نداشتن شکر خام موقتا تعطیل می‌شد، اما پرداخت حقوق کارگران در ایام بیکاری ادامه داشت. این بار با وجود آن‌که زمان پایان قرارداد کارگران تا پایان اسفند است، کارفرما پس از اعلام اخراج، آنان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است. به این ترتیب صدها کارگر و خانواده‌های آنان در آستانه پایان سال خورشیدی با مشکلات ناگهانی اقتصادی و معیشتی رو به رو خواهند شد.

کارخانه قند ورامین در زمان رضا شاه و در سال ۱۳۱۳ احداث شده است. معمار این مجتمع، نیکلای مارکوف، معمار معروف روس است و این کارخانه به دلیل اهمیت تاریخی و معماری صنعتی آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

تعطیلی کارخانجات دیگر در ورامین

غیر از تعطیلی کارخانه قند ورامین، کارخانه «پارس سرام» واقع در قرچک ورامین نیز بیش از ۱۱۲ نفر از کارگران خود را در بهمن ماه ۱۳۹۳ اخراج کرده است.

در این واحد تولیدی ۴۵۰ کارگر مشغول به کار بودند اما طی یک هفته گذشته به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شد، ۱۱۲ نفر از نیروی کار این کارخانه پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان از کارخانه اخراج شده‌اند.

کارگران پارس سرام گفته‌اند علاوه بر این ۱۱۲ کارگر اخراجی، کارفرما اسامی ۶۰ کارگر قرارداد موقت دیگر را که ۲ تا ۶ سال در این کارخانه سابقه کار داشته‌اند، در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. این ۶۰ کارگر نیز در اسفند ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان بیکار می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.