ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای وضع تحریم‌های تازه علیه روسیه

تصمیم نهایی در این زمینه توسط رهبران کشورهای اروپایی در نشست روز ۱۲ فوریه در بروکسل گرفته خواهد شد. هنوز مشخص نیست چه نوع تحریم‌هایی ممکن است علیه روسیه وضع شود.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که روز پنجشنبه از کمیسیون اروپا خواهند خواست که تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه وضع کند. تصمیم نهایی در این زمینه توسط رهبران کشورهای اروپایی در نشست روز ۱۲ فوریه در بروکسل گرفته خواهد شد.

تحریم‌های جدید پاسخی به نبردهای جدید در اوکراین خواهد بود که در جریان آن شورشیان تحت حمایت روسیه، حمله‌ای گسترده به شهر ماریوپول در جنوب شرقی اوکراین ترتیب دادند و در جریان آن بیش از۳۰ شهروند کشته شدند.

مشخص نیست که چه نوع تحریم‌هایی ممکن است علیه روسیه وضع شود اما یک دیپلمات حاضر در نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا گفته است که در این مرحله درخواست محدودیت‌های شدید اقتصادی علیه مسکو دور از انتظار است.

سران اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه، ۲۷ ژانویه بیانیه مشترکی منتشر کردند و در آن ضمن محکوم کردن حملات روز شنبه به شهر ماریوپل نوشته‌اند: «مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد حمایت روسیه از جدایی‌طلبان بیشتر شده. این مدارک بر مسئولیت روسیه می‌افزاید.» سران اتحادیه اروپا در بیانیه مشترک خود خواستار اجرای توافقنامه مینسک شده‌اند و از روسیه خواسته‌اند اقدامات جدایی طلبان را محکوم کند.

درگیری‌ها در اطراف یک شهر استراتژیک

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ سرباز اوکراینی در نبرد با شورشیان جدایی طلب کشته شده‌اند. این سربازان کوشش می‌کردند که شهر استراتژیک «دبالزوه» در شمال شرقی دونتسک را در محاصره بگیرند. این شهر با ۴۶ هزار نفر جمعیت از نظر مواصلاتی اهمیت دارد و دو پایگاه جدایی‌طلبان را به هم متصل می‌کند.

سخنگوی ارتش اوکراین همچنین اعلام کرده که ۲۹ سرباز هم در درگیری دیروز کشته شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته شورشیان به بیش از ۱۲۰ موضع دولت اوکراین حمله کرده‌اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته که حملات روز گذشته نشان می‌دهد که روسیه قصد دارد کنترل اوکراین را کاملا به دست گیرد. منطقه دونتسک و اطراف آن که محل درگیری است ۹ درصد اوکراین را تشکیل می‌دهد. شورشیان اکنون کمتر از نیمی از این منطقه را در کنترل دارند اما دو شهر بزرگ این منطقه را به عنوان مرکز جمهوری خودخوانده خود قرار داده‌اند.

خشونت‌ها در شرق اوکراین پس از آتش بس سپتامبر گذشته دوباره شدت گرفته است. اوکراین و غرب روسیه را به حمایت آشکار از شورشیان در نبردهای اخیر متهم می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که روسیه با پول، نیروی نظامی و اسلحه به این شورشیان کمک کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.