ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یک هتل در طرابلس چندین کشته به جای گذاشت

یک هتل مجلل در پایتخت لیبی مورد حمله اسلامگرایان مسلح قرار گرفت و چندین نفر از جمله چند خارجی کشته شدند. نیروهای امنیتی کنترل را در دست گرفته‌اند.

عده‌ای از شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» (داعش) در حمله مسلحانه‌ به یک هتل مجلل در طرابلس، پایتخت لیبی، چندین نفر از جمله چند خارجی را کشتند. در همین حال نیروهای امنیتی وضعیت را تحت کنترل خود در آوردند.

هتل «کورینتیا» پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ یک بار مورد حمله قرار گرفته بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۷ ژانويه / ۷ بهمن به هتل «کورینتیا»، از هتل‌های مورد علاقه خارجی‌ها در طرابلس صورت گرفت و به‌گفته منابع امنیتی لیبی دست‌کم ۶ خارجی و ۳ نگهبان در آن کشته شدند.

منابع امنیتی لیبی که خبرنگاران را از محل دور نگه داشته بودند بدون اشاره به جزئیات گفتند حمله‌کنندگان افرادی را در هتل به گروگان گرفتند اما این گروگان‌ها به‌دست پلیس آزاد شده‌اند.

به دلیل مسائل امنیتی دو ساختمان بلند اداری پشت هتل نیز توسط پلیس تخلیه شدند.

پنج مهاجم نقاب‌دار

یکی از کارمندان هتل گفته است پنج مهاجم نقاب‌دار با جلیقه‌های ضد گلوله به ساختمان یورش بردند. مأموران امنیتی سعی کردند در ورودی‌های هتل مانع از آن‌ها شوند. این کارمند افزوده است مهاجمان در لابی هتل بی‌هدف به سوی کارمندان آتش گشودند.

کارمندان و مهمان‌های خارجی از طریق درهای پشت هتل موفق شدند به پارکینگ فرار کنند. همزمان ۱۰۰ متر دورتر از محل نیز بمبی منفجر شد.

به گفته این کارمند که نخواست نامش فاش شود، نیروهای حفاظت وارد لابی هتل شدند و به سوی مهاجمان شلیک کردند. دو نگهبان بلافاصله کشته شدند.

این هتل مهمان‌های ایتالیایی، بریتانیایی و ترک داشت اما در زمان حمله ظاهراً کسی در آن نبود.

عمر الحاسی، نخست‌وزیر دولت لیبی که از سوی جهان به‌رسمیت شناخته نشده، به‌طور معمول در این هتل زندگی می‌کند اما در زمان حمله در آن‌جا نبود.

مسئول حمله؛ «دولت اسلامی»

مرکز آمریکایی نظارت بر سایت‌های اسلامگرایان اعلام کرد که همزمان با این حمله، شاخه لیبی گروه «دولت اسلامی» (داعش) در پیامی که بر صفحه شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، مسئولیت حمله به هتل را پذیرفت.

پایتخت لیبی توسط گروه «فجر لیبی» کنترل می‌شود. این گروه نتیجه ائتلاف شبه‌نظامیان اسلامگرا است که با حمله به دولتی که از سوی جهان به‌رسمیت شناخته شده، دولت موازی در طرابلس ایجاد کرده‌اند.

حمله دو سال پیش به همین هتل

هتل «کورینتیا» پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ یک بار مورد حمله قرار گرفته بود. در آن زمان نخست‌وزیر وقت ربوده شد.

وضعیت امنیتی طرابلس از ماه‌ها پیش به‌شدت متشنج است. در این مدت همواره انفجار بمب و تیراندازی به گوش رسیده است.

از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی شاهد انقضای ساختار دولتی بوده است. در حال حاضر این کشور دو دولت و دو پارلمان رقیب دارد که هر کدام از سوی شبه‌نظامیان حمایت می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.