ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصراف از درخواست افشای نام نامزدهای مجلس هشتم که از رحیمی پول گرفته بودند

۳۰ نماينده مجلس خواهان افشای نام ۱۷۰ نامزد مجلس هشتم شدند اما دقایقی بعد این درخواست خود را پس گرفتند. این نامزدها از محمدرضا رحیمی يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان کمک مالی گرفته بودند.

در پی انتشار نامه جنجال‌برانگیز محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری و برملا کردن کمک يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومانی به ۱۷۰ نفر از نامزدهای مجلس هشتم، ۳۰ نماينده مجلس کنونی خواهان افشای نام این افراد شدند اما پس از گذشت دقایقی این درخواست خود را پس گرفتند.

محمدرضا رحيمی در نامه خود به احمدی‌نژاد از پرداخت کمک يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومانی به نامزدهای انتخابات مجلس هشتم خبر داده

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) صبح روز چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه به‌نقل از کمال‌الدين پيرمؤذن، نماينده اردبيل در مجلس ایران از درخواست ۳۰ نماينده مجلس خبر داد.

پيرمؤذن گفت این درخواست توسط ۳۰ نماينده امضا شده و خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران است. آن‌ها اعلام کرده‌اند اعلام اسامی ۱۷۰ نماينده‌ای که بر اساس ادعای محمدرضا رحيمی بابت انتخابات از او پول گرفته‌اند «برای تنوير افکار عمومی» است.

پيرمؤذن، جواد هروی، عبدالکريم حسين‌زاده و عبدالوحيد فياضی، سه نماینده‌ای بودند که برای این درخواست امضا جمع‌آوری می‌کردند اما دقايقی پس از طرح اين درخواست وب‌سایت فرارو به‌نقل از پیرمؤذن نوشت بنا به توصيه برخی نمايندگان عضو هيأت رئيسه مجلس، ادامه جمع‌آوری امضا متوقف و طرح اين سئوال به‌طور کامل از دستور کار خارج شد.

به‌گفته وی برخی اعضای هيأت رييسه مجلس گفته‌اند چون اين پول صرفاً به نامزدهای مجلس هشتم داده شده است بهتر است مجلس نهم پيگير اين موضوع نباشد.

پيرموذن گفت: «استنباط ما اين بود که آقای رحيمی مدعی شده است که اين پول را به نامزدهای مجلس نهم داده است به همين دليل خواستار معرفی اسامی اين نمايندگان شده بوديم.»

وی درباره این‌که چه ارتباطی دارد اين پول در چه دوره‌ای پرداخت شده، توضیحی نداد و تنها به این بسنده کرد که «توصيه هيأت رئيسه اين بود و اکثر نمايندگان هم خواستار آن بودند از پيگيری اين موضوع منصرف شويم».

محمدرضا رحيمی در نامه خود خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهوری پیشین، از تصمیم «چهره‌های اصولگرا» در انتخابات مجلس هشتم مبنی بر «کمک‌های مالی غیردولتی» به نامزدهای اصولگرا پرده برداشت. رحيمی از دريافت کمک يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومانی از فردی به نام جابر ابدالی برای انتخابات مجلس هشتم خبر داد و پشتيبانی از نامزدهای اصولگرا را امری دانست که زير نظر دولت انجام شد و پول‌ها نيز به دست نمايندگان رسيد.

در جریان اختلاس پنج میلیارد ریالی از بیمه ایران و استانداری تهران،جابر ابدالی ‫را از افراد رحیمی خوانده بودند که در این پرونده متهم است و گفته می‌شد ‫که چک‌های این باند اختلاس به دست جابر ابدالی امضا می‌شد.

رحیمی در نامه خود گفته بود جابر ابدالی از سوی برخی نمايندگان مجلس و مقامات قضايی و اجرايی به وی معرفی شده بود و حراست ديوان محاسبات «سالم بودن» وی را تأیید کرده بود.

محمدرضا رحیمی همچنین گفته بود که کليه اسناد و کپی چک‌های صادره که به ۱۷۰ نفر از نامزدهای مجلس هشتم پرداخت شده، در پرونده ثبت و ضبط است و مبلغ يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به‌طور کامل به حساب نامزدها ریخته شده است.

دیوان عالی کشور، چهارشنبه اول بهمن‌ماه، محمدرضا رحیمی را به پنج سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرد.

احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور قطعی و لازم الاجراست. پرونده رحیمی پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به شعبه بدوی صادرکننده رای ارجاع شده است.

نام محمدرضا رحیمی همزمان با رسیدگی به پرونده اختلاس پنج میلیارد ریالی از بیمه ایران و استانداری تهران مطرح شد. به‌گفته مقام‌های قضائی ایران تقریبأ تمامی افراد مربوط به این اختلاس در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند. بسیاری از متهمان این پرونده نام رحیمی را در دادگاه به زبان آورده و اقدامات مجرمانه‌ای را به وی نسبت دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سلمان

    مگه نماینده های مجلس هشتم همشون یا حداقل بیشترشان همین نماینده های فعلی نیستن. یعنی واقعن انتظار هست که اینا بیان نامه مربوط به رشوه و رانت خواری خودشونو امضا کنن. عجبا.

  • بهنام

    تازه این اول کاره و افشا گریهای زیادی در رابطه با دزدیهای هشت ساله احمدی نژاد و دولت مفسدش در راه است و جالب اینجاست که نمیتوانند فشار زیادی به او و باند مفسدش وارد کنند ، چرا که از بیت رهبری و خود ولی امر دزدان جهان گرفته تا آبدارچی شورای نگهبان همه و همه مفسد بوده و در غارت و چپاول ملت مظلوم ایران دست دارند .