ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات متقابل اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان

در پاسخ به حمله صبح چهارشنبه حزب‌الله لبنان به یک یگان ارتش اسرائیل، نیروهای نظامی اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را به جنوب لبنان آغاز کردند.

در پاسخ به حمله صبح چهارشنبه حزب‌الله لبنان به یک یگان ارتش اسرائیل، نیروهای نظامی اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را به جنوب لبنان آغاز کردند.

دود ناشی از بمباران‌های هوایی اسرائیل در داخل خاک لبنان؛ عکس را خبرگزاری فرانسه روز ۲۸ ژانویه / ۸ بهمن ماه از داخل خاک اسرائیل گرفته است.

حزب‌الله لبنان، صبح روز چهارشنبه ۲۸ ژانویه / ۸ بهمن با شلیک یک موشک ضد تانک به یک یگان ارتش اسرائیل که در منطقه مزارع شبعا در حال حرکت بودند، حمله کرد.

تلویزیون المنار، شبکه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای حزب‌الله، این حمله را تأیید کرد و گفت که حداقل ۹ خودرو نظامی اسرائیل در این حمله از بین رفته‌اند.

حدود یک ساعت پس از حمله اولیه حزب‌الله به کاروان ارتش اسرائیل، بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ بعد از ظهر به وقت محلی، چندین خمپاره به یگان‌های نظامی اسرائیل در منطقه کوه حرمون (در بلندی‌های جولان) شلیک شد که این حملات تلفات یا آسیبی به جای نگذاشت.

دو نفر سرباز اسرائیلی کشته شدند

سرهنگ دوم پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل، ابتدا در مورد تلفات ناشی از حمله حزب‌الله، پاسخی نداده بود اما آخرین گزارش‌های روزنامه‌های اسرائیل می‌گویند در نتیجه حمله حزب‌الله به مزارع شبعا، دو نفر سرباز اسرائیلی کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله از طریق پیامی رسانه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و گفت این حمله در تلافی حمله روز ۲۸ دی ماه / ۱۸ ژانویه اسرائیل به خودروی نیروهای حزب‌الله در خاک سوریه است. در این حمله، جهاد مغنیه از فرمانده‌های عالی‌رتبه حزب‌الله و محمد علی الله‌دادی از نیروهای سپاه پاسداران ایران، کشته شدند.

مزارع شبعا، که حمله حزب‌الله به یگان زمینی ارتش اسرائیل در آنجا صورت گرفته، قلمروی به طول ۱۱ کیلومتر در تقاطع مرز سوریه و لبنان و بلندی‌های جولان است. از یک هفته پیش اسرائیل حضور نیروهای نظامی خود در این منطقه را به دلیل تهدید‌های حزب‌الله لبنان افزایش داده بود.

انتقام حمله نه روز پیش اسرائیل

حسن نصرالله، فرمانده‌هان نظامی حزب‌الله و فرمانده‌هان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در هفته‌ای که گذشت، اسرائیل را تهدید کرده و گفتند که انتقام خون نیرو‌هایشان را از اسرائیل می‌گیرند. سردار محمدعلی جعفری در مراسم تشییع محمدعلی الله‌دادی، از «محو شدن لکه ننگین اسرائیل» صحبت کرد.

روز گذشته دست‌کم دو موشک از خاک سوریه به سمت بلندی‌های جولان شلیک شد که به دنبال آن، اسرائیل سیستم دفاع موشک «گنبد آهنین» را در مرز جنوبی‌اش با لبنان و مرز اسرائیل و سوریه فعال کرد و یگان‌های ویژه خود را به این منطقه فرستاد. حملات دیروز، تلفاتی به دنبال نداشت.

اسرائیل در پاسخ به حمله صبح روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان، حملات هوایی و عملیات زمینی خود را در جنوب لبنان آغاز کرد. این اولین بار پس از جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان و اسرائیل است که نیروهای نظامی ارتش اسرائیل وارد خاک لبنان شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از طریق توئیتر اعلام کرد که سربازان ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی این کشور وارد جنگ شده‌اند و افزود: «ما نمی‌گذاریم که عوامل ترور زندگی شهروندان ما و امنیت ما را به خطر بیاندازند.»

کشته شدن سرباز حافظ صلح سازمان ملل

در حال حاضر، نیروهای ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان در اطراف منطقه مرزی مزارع شبعا مشغول جنگ هستند.

آژانس خبری ملی لبنان گزارش داده است که حداقل نه موشک اسرائیلی تا اولین ساعت‌های بعد از ظهر چهارشنبه به جنوب لبنان شلیک شده‌اند.

یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که یکی از نیروهای حافظ صلح این سازمان در نتیجه درگیری‌های نظامی بین اسرائیل و حزب‌الله، کشته شده است.

آندریا تننتی، سخنگوی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان گفت که این حادثه در نزدیکی مزارع شبعا اتفاق افتاده و آن‌ها مشغول تحقیقات بیشتر‌ند. هنوز مشخص نیست که این نیروی سازمان ملل توسط آتش کدام طرف کشته شده است.

همچنین هنوز اطلاعاتی در مورد تلفات احتمالی حمله اسرائیل به لبنان منتشر نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم این گروهک تروریستی حزب الله به دستور اربابان خود در حکومت پوسیده ایران سعی در ایجاد یک بحران فرا منطقه ای کرد و با هئف قرار دادن این سربازان نشان داد که سیلی های شدید و گذشته ای که قبلآ از اسرائیل نوش جان کرده برایش درس عبرتی نشده است . بیچاره غیر نظامیان مظلوم لبنانی که باید تاوان هوس بازیها و ماجرا جوئیهای علی خامنه ای و سپاه قاچاقچیان پاسدار و حسنک نصر را بپردازند .

  • Arjomand

    باز هم به توافق هسته ای نزدیک شدیم و باز هم برادران عزیز قاچاقچی دست به کار شدند تا با ایجاد بحران از حصول توافق جلوگیری کنند. این برادران عزیز فقط در سایه وضعیت اظطراری میتوانند اسکله های غیر مجاز دایر کرده وکماکان به چپاول بیت المال ادامه دهند و روشن هست که از هر اهرمی برای حفظ وضعیت امنیتی_ تحریمی استفاده خواهند کرد.