ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل تعیین شد

در پی مخالفت آمریکا با حمید ابوطالبی به‌عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل، وزارت خارجه ایران غلامعلی خوشرو، سفير کنونی ايران در سوئيس را به این سمت منصوب کرد.

انتصاب حمید ابوطالبی به‌عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل در آغاز سال ۱۳۹۳ با مخالفت‌های آمریکا روبه‌رو شد و آمریکا به وی روادید سفر نداد. اکنون وزارت خارجه جمهوری اسلامی غلامعلی خوشرو، سفير کنونی ايران در سوئيس را به این سمت منصوب کرده است.

غلامعلی خوشرو هفت سال سفير و معاون نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در نيويورک بوده است.

به گزارش خبرنگار فارس، وزارت امور خارجه ايران روز چهارشنبه ۸ بهمن با انتشار بیانیه‌ای ضمن معرفی غلامعلی خوشرو نسبت به عدم صدور رواديد برای حمید ابوطالبی، نماينده معرفی شده قبلی، اعتراض کرد.

وزارت خارجه در این بیانیه این اقدام را «غیرحقوقی» خوانده و گفته است آن را از طريق ساز و کارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمايندگی دائم جمهوری اسلامی قرار خواهد داد.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران، در فروردين‌ماه سال جاری حميد ابوطالبی را به‌عنوان سفير جديد ايران در سازمان ملل انتخاب کرد.

مجلس سنای آمريکا در روز ۱۸ فروردين‌ماه ۱۳۹۳ (هفتم آوريل ۲۰۱۴)، لايحه‌ای را تصويب کرد که برپايه آن حميد ابوطالبی به‌دليل آن‌چه دست داشتن در گروگان‌گيری سفارت آمريکا در سال ۵۸ در تهران عنوان شده، از «تروريست‌های شناخته‌شده» به‌شمار می‌رود و اجازه ندارد وارد خاک آمريکا شود. ابوطالبی نیز در پاسخ اتهام گروگان‌گیری و اشغال سفارت آمریکا را رد کرد.

در پی مخالفت سنای آمریکا با ورود ابوطالبی به خاک آمریکا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید از «نامناسب» بودن سفر ابوطالبی به آمریکا سخن گفت اما ایران اعلام کرد که ابوطالبی نماینده‌اش خواهد ماند.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه معرفی غلامعلی خوشرو دلیل انتصاب جدید را ضرورت «حضور مؤثر و فعال ايران در سازمان ملل به‌ويژه با توجه به شرايط بحرانی منطقه‌ای و بين‌المللی» عنوان کرده است.

غلامعلی خوشرو از بنیانگذاران دانشکده روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه ایران در سال ۱۳۶۱ است و هشت سال رئیس این دانشکده بوده است. وی در دانشگاه تهران جامعه‌شناسی خوانده و این رشته را در آمريکا ادامه داده و هفت سال سفير و معاون نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در نيويورک بوده است.

او همچنین پیش از این سفير ایران در استراليا بوده و در سال‌های ۸۴ – ۱۳۸۰در مذاکرات هسته‌ای نقش فعالی داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    بهتر که بگیم "فسیلی دیگر بجای فسیل قبلی منصوب شد» و انگاری که کشور ساقط شده از زنده ها!