ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهم‌ترین اتهام «معاون اول نظام»: رشوه‌خواری

سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری از برخی ابهامات پرونده محمد رضا رحیمی پرده برداشت. به گفته او رشوه‌خواری رحیمی محرز شده، اما اتهامات دیگری هم در بین است.

غلامحسن محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری به برخی ابهامات در پرونده محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌‌نژاد در دولت دهم پاسخ داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش رسانه‌های خبری در ایران، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری چهارشنبه، (۸ بهمن/ ۲۸ ژانویه) به پیشینه پرونده محمد رضا رحیمی اشاره کرد. او گفت نخستین بار در مهرماه ۸۸ هنگام رسیدگی به اتهامات شخصی به نام جابر ابدالی در پرونده فساد در شرکت بیمه ایران، نام معاون اول رییس جمهور وقت ایران در میان آمد.

یکی از اتهامات محمد رضا رحیمی این بود که به عنوان یک چهره مؤثر به حلقه‌ای به نام «حلقه فاطمی» تعلق داشت و اختلاس در بیمه ایران را هدایت می‌کرد. معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در دادگاه به این اتهام محاکمه و مجرم شناخته شد.

نخستین بار روزنامه ایران گزارش داده بود که جابر ابدالی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب محمد رضا رحیمی واریز کرده است. اکنون سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید این شخص ۶۰ میلیارد تومان بدهی داشته و برای رفع و رجوع بدهی‌هایش به برخی مقامات دولت دهم، از جمله به محمد رضا رحیمی رشوه داده است. به گفته محسنی‌اژه‌ای این امر در سال ۱۳۹۰ محرز شده و از‌‌ همان زمان در طی ۱۱ جلسه از معاون اول رییس جمهور وقت با حضور وکلای او بازپرسی شده و سرانجام برای او قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است.

جعل مدرک دکترا، رشوه دادن به نمایندگان مجلس برای خودداری از استیضاح علی کردان، وزیر اسبق کشور، و سوءاستفاده‌های مالی در دوران ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات کشور از دیگر اتهامات اوست.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه مهم‌ترین اتهام اما ظاهراً فساد در شرکت بیمه ایران است. محمد رضا رحیمی به حکم دیوان عالی کشور به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و جزای نقدی به خاطره رشوه و تحصیل مال نامشروع و انفصال از خدمات دولتی و ۵ سال و ۹۱ روز حبس قطعی محکوم شده است. او گفته بود: «من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم.»

محمد رضا رحیمی در اعتراض به این حکم رنج‌نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد نوشت و خود را محکومی خواند که چوب لجبازی‌ها و آبروریزی‌های گاه و بیگاه او را خورده است. رحیمی همچنین ادعا کرد که از روی غرض‌ورزی برایش پرونده تشکیل داده‌اند و محاکمه‌اش کرده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری قوه قضائیه این اتهام را رد کرد و گفت: «دستگاه قضایی با وسواس و دقت تمام طی یک تا ۲ سال و حتی ۳ سال این پرونده را با رعایت تمامی اصول تشریفات آیین دادرسی تشکیل و رسیدگی کرده و در ‌‌نهایت نیز حکم صادر شده است.»

محسنی‌‌اژه‌ای گفت: «برخی‌ها معتقدند اتهامات آقای رحیمی بیش از اینهاست اما این مقدار برای دادگاه به اثبات رسیده و دیوان عالی کشور نیز همین مقدار را تأیید کرده است.»

محسنی‌‌اژه‌ای همچنین خاطرنشان کرد که در رسیدگی به پرونده محمد رضا رحیمی، او را تحت فشار قرار نداده‌اند.

محمدرضا رحیمی همراه با اسفندیار رحیم مشایی به حلقه یاران محمود احمدی‌نژاد تعلق داشت. بین این حلقه و شاخه‌ای از اصول‌گرایان تنش‌ و اختلاف بالا گرفت. اسفندیار رحیم‌مشایی رد صلاحیت شد و رحیمی هم به زندان افتاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    در میان سران نظام مقدس چرا ایشان می بایست تنها 1/5 میلیارد تومان آنهم «رشوه« میگرفت؟ ثروت او از راه چپاول مانند دیگر سران حکومت میبایست سر به صدها و بلکه هزارها میلیارد تومان میزد. آقای رحیمی زمانی که رئیس دیوان محاسبات بود در خرداد سالهای 87 و 88 به مجلس گزارش رسمی داد که نیمی از درامدهای نفتی سالهای 86 و 87 به خزانه واریز نشده ! تنها از درامدهای نفتی سال 86 مبلغ 33 میلیارد دلار ( دلار) به خزانه واریز نشده. از درامدهای نفتی سال 87 بیشتر ازاین. همان زمان الهام سخنگوی دولت در برابر پرسش خبرنگاران خندید گفت بروش خودش (؟!) واریز میشود ! بعدها داستان 18 و نیم میلیارد دلار که دست دولت ترکیه افتاد پیش آمد که حداد عادل اعلام کرد مال آقا مجتبی نبوده ! بعد سر سه میلیارد دلار انقدر هیاهو کردند و «قضیه را کش دادند » که گویی بالاتر ازاین غارتی نشده بود ! حتی کارشناسان و تحلیلگران خارج کشور هم بیراه رفتند و این را بزرگترین دزدی تاریخ ایران خواندند! 18 و نیم میلیارد دلار را هم 18 میلیارد دلار میخواندند! بعد هم بکلی موضوع فراموش شد و از پولهای نفتی سالهای 86 و 87 هم دیگر کسی حرفی نزد و نمیزند! اگر آنهمه پول را احمدی نژاد برمیداشت که پدرش را در می آوردند. صدا از کسی درنیامد! چرا ؟ کاری که کردند رحیمی را گذاشتند معاون اول رئیس جمهور ! موضوع به این سادگیها نیست. اینها تسویه حساب و کشمکش بر سر قدرت و ثروت است. اوجب واجبات حفظ حکومت است حتی از حفظ اسلام واجت تر . چرا؟

  • nader

    عابد فتاحی، نماینده ارومیه، با اشاره به اظهارات رحیمی درخصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان به 170 کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس هشتم گفت: ابعاد این مساله چنان وسیع است که باید توسط قوه قضائیه و نهادهای قانونی طی چندین ماه پی‌گیری شود. اگر واقعا چنین چیزی رخ داده باشد یا در شرف رخ دادن باشد و یا حتی افرادی وجود داشته باشند که بتوانند با دادن پول‌های هنگفت مسیر خانه ملت را تغییر دهند و ترکیب سیاسی مجلس را به وسیله رانت و پول تعیین کنند، به عقیده من این موضوع یک فاجعه عظیم است. وی افزود: این افراد که با پول و رشوه و قول و قرار وارد خانه ملت می‌شوند قطعا نمایندگان خوبی برای مردم نخواهند بود.

  • بهنام

    امیدوارم تمامی این مزدوران و به خصوص ولی امر دزدان جهان ، خامنه ای و دیگر فسیلهای مذهبی اسلام گرا به زودی و در پیشگاه شریف ملت ایران محاکمه و به سزای اعمال ننگین خود برسند و مردم ایران هم به خود آمده و برای همیشه تاریخ ، دین و خرافات اسلامی را از سیاست جدا نموده و در صلح و صفا روزگار بگذرانند .