ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات هسته‌ای ایران و ۳ کشور اروپایی در استانبول

عباس عراقچی پیش از شروع مذاکرات گفته است که هدف او و کار‌شناسان حقوقی و هسته‌ای تیم ایران، سرعت دادن به زمان و یافتن هرچه سریع‌تر راه حل برای رفع اختلاف‌ها با کشورهای ۱+۵ است.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران صبح پنج‌شنبه ۲۹ ژانویه/۹ بهمن، مذاکرات خود را با دیپلمات‌های سه کشور اروپایی آغاز کرد. این مذاکرات یک روزه است و دو طرف در نشست‌های صبح و عصر درباره موارد اختلافی، گفت‌و‌گو خواهند کرد.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و سرپرست تیم مذاکره کننده ایران در این مذاکرات، پیش از شروع گفت‌و‌گو‌ها اعلام کرده که هدف او و کار‌شناسان حقوقی و هسته‌ای تیم ایران، سرعت دادن به زمان و یافتن هرچه سریع‌تر راه‌حل برای رفع اختلاف‌ها با کشورهای ۱+۵ است.

قرار است مذاکره‌کنندگان ایرانی با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی دیدارهای دو جانبه و سه جانبه داشته باشند.

از ایران، عباس عراقچی، سرپرست تیم مذاکره کننده ایران به همراه مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، با همتایان خود هانس دی‌تر لوکاس از آلمان، سایمون گس از انگلیس و نیکلاس دوریویر از فرانسه مذاکره خواهند کرد.

عراقچی گفته است: «می‌خواهیم به زمان سرعت بدهیم و هرچه زود‌تر برای اختلاف‌هایی که وجود دارد راه‌حلی پیدا کنیم.»

گفته شده که هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌و‌گو‌ها حضور دارد و مذاکرات در سطح کار‌شناسان و معاونان برگزار می‌شود.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه، داوود محمد‌نیا، مشاور وزیر خارجه، محمد امیری، مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و نیز پژمان رحیمیان، از سازمان انرژی اتمی، سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده ایرانی هستند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که این مذاکرات تنها بین ایران و اعضای اروپایی گروه ۵+۱ خواهد بود و آمریکا در آن حضور نخواهد داشت. پیش از این در روزهای سوم و چهارم بهمن، تیم مذاکره کننده ایران با دیپلمات‌های آمریکایی درباره برخی موارد اختلاف در زوریخ مذاکره کرده بود.

بنا بر برخی گزارش‌ها، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، پیش‌تر اعلام کرده بود که قرار است یک دور دیگر از مذاکرات یک روز قبل از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، میان معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ برگزار شود و اگر هماهنگی و پیشرفت ضروری تا آن زمان در مذاکرات صورت گرفته باشد، شرایط برای برگزاری دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی فراهم خواهد شد.

با این حال هنوز در این‌باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ اوایل فوریه برگزار می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    دور باطل دیگر!