ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همسر وبلاگ‌نویس سعودی خواهان عفو او شد

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی، وبلاگ‌نویسی که به اتهام توهین به اسلام در زندان به‌سر می‌برد گفت همسرش هیچگاه علیه اسلام چیزی نگفته است.

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی، وبلاگ‌نویسی که به اتهام توهین به اسلام محکوم به زندان و شلاق شده در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت همسرش هیچگاه علیه اسلام چیزی نگفته است.

انصاف حیدر (چپ) در تظاهرات عفو بین‌الملل برای آزادی همسرش رائف بدوی

انصاف حیدر در گفت‌وگویی با روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان از حکومت عربستان خواست تا همسرش را مورد عفو قرار دهد.

وی گفت: «همسر من هرگز چیزی علیه اسلام و یا هر مذهبی دیگری نگفته و ننوشته است.»

بدوی در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.

انصاف حیدر همچنین گفت که همسرش تنها «حکومت را مورد انتقاد قرار داده است.»

او افزود: «او از یک جامعه آزاد که بر پایه همزیستی مسالمت‌آمیز همه اعضای آن بنا شده باشد دفاع می‌کند.»

رائف بدوی محکوم شده است که برای اجرای حکم شلاق‌اش هر جمعه ۵۰ ضربه شلاق بخورد. او در ۸ ژانویه/۱۹دی برای نخستین بار ۵۰ ضربه شلاق را خورد اما از هفته بعد حال او رو به وخامت نهاد.

جمعه ۲۳ ژانویه/سه بهمن، هشت پزشک ناظر، پس از معاینه این وبلاگ‌نویس اعلام کردند که او به دلیل وضعیت جسمانی‌اش نمی‌تواند ضربات شلاق را تحمل کند. به همین دلیل اجرای حکم او به تعویق افتاد.

هنوز ۹۵۰ ضربه شلاق رائف بدوی باقی مانده اما سازمان عفو بین‌الملل نیز که در کشورهای مختلف در اعتراض به احکام صادرشده برای او  تظاهراتی ساماندهی می‌کند، گفته است سلامت درازمدت رائف بدوی در خطر است.

عفو بین‌الملل در ادامه واکنش‌های خود، پنجشنبه ۹ بهمن/ ۲۹ژانويه در مقابل سفارت عربستان سعودی در برلین یک تجمع اعتراضی برگزار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.