ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار خونین در مسجد شیعیان شکارپور در پاکستان

این بمب هنگام برگزاری نماز جمعه منفجر شد. صد‌ها نفر از شیعیان برای ادای نماز جمعه در مسجد شیعیان شکارپور تجمع کرده بودند. در اثر انفجار بمب، سقف مسجد فروریخت.

در اثر انفجار يک بمب در مسجد شيعيان در شهر شکارپور واقع در استان سند در جنوب پاکستان دست‌کم ۶۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اين بمب هنگام برگزاری نماز در روز جمعه ۳۰ ژانويه / ۱۰ بهمن‌ماه منفجر شد.

جام مهتاب داهر، وزیر بهداشت این منطقه، گفت از آن‌جا که وضعیت جسمانی برخی از مجروحان وخیم است، احتمال افزایش تعداد قربانیان می‌رود.

تلويزيون دولتی پاکستان تصاويری از اين حادثه را پخش کرد.

یک شاهد عینی گفت کمی پس از انفجار، «صدها نفر از مردم برای نجات قربانیان با عجله به محل حادثه آمدند که سقف مسجد فروریخت و مردم زیر آوار ماندند.»

يکی دیگر از شاهدان اين حادثه گفت: «همه جا را خون پوشانده. همه جا دست و پای آدم‌ها و پيکرهای متلاشی‌شده افتاده. بوی گوشت سوخته می‌آيد. مردم فرياد می‌زنند.»

وی افزود: «زخمی‌شدگان با تاکسی و موتورسیکلت به یک بیمارستان‌ دولتی منتقل شدند چون آمبولانس‌های بسیار کمی وجود دارد.»

رهات کاظمی، یکی از اعضای «مجلس وحدت‌ مسلمین» از احزاب اصلی شیعه در پاکستان، گفت به‌هنگام انفجار ۴۰۰ نفر در مسجد بوده‌اند.

اقلیت‌های دینی، قربانیان تروریسم در پاکستان

در سال‌های اخیر حملات تروریستی به اقلیت شیعه در پاکستان شدت یافته است. پاکستان ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شیعیان ۲۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

انفجار در مسجد شکارپور مرگبارترین حمله به اقلیت‌های این کشور از بیش از یک سال پیش در پاکستان است.

سه ماه پیش نیز در شهر شکارپور شفقت عباس، روحانی شيعه و امام جمعه شهر خانپور ترور شده بود.

در سپتامبر ۲۰۱۳، بیش از ۸۰ تن از مسیحیان پس از نیایش یکشنبه در یک کلیسای پیشاور در دو انفجار انتحاری کشته شدند.

چند ماه پیش از آن، دو انفجار در محله مسیحیان شهر کویته، مرکز استان بلوچستان در پاکستان، جان ۲۰۰ نفر را گرفت. این خونبارترین حمله به اقلیت مسیحی در پاکستان بود.

«جنگ قاطع علیه تروریسم»

حمله شکارپور در حالی صورت گرفت که نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به کراچی رفته بود تا بیلانی از وضعیت امنیتی استان سند که شکارپور در آن واقع است، دریافت کند.

نواز شریف روز جمعه گفت: «پاکستان جنگی قاطعی را علیه تروریسم به پیش می‌برد و نتایج خوب و رضایت‌بخشی نیز به‌دست آورده است.»

مؤسسه صلح آمریکا (USIP) این هفته گزارشی از فعالیت‌های رو به رشد گروه‌های افراطی در مناطق روستایی استان سند منتشر کرده بود. این استان تقریباً تاکنون از خشونت‌های مداوم در پاکستان به‌دور بود.

به‌گفته مؤسسه مطالعات صلح در پاکستان (PIPS) که یک مرکز تحقیقاتی مستقل است، به‌رغم کشتار دسامبر گذشته در پیشاور، حملات تروریستی در سال ۲۰۱۴ در پاکستان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ تروریست‌ها به یک مدرسه در پیشاور حمله کردند که طی آن ۱۵۰ نفر از جمله ۱۳۲ دانش‌آموز کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.