ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اهالی اهواز در اعتراض به آلودگی هوا

شعار معترضان این بود: «هوای پاک حق مسلم ماست». خبرگزاری‌های داخلی در برابر تجمع اهالی اهواز سکوت کرده‌اند. مردم از اطلاع‌رسانی نادقیق شکایت دارند.

گروهی از اهالی اهواز در اعتراض به بی‌عملی مسئولان در مقابله با آلودگی هوا در این شهر، در یک تجمع اعتراضی و آرام شرکت کردند. خبرگزاری‌های رسمی ایران این خبر را پوشش ندادند. اما شهروندان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تجمع اعتراضی اهوازی‌ها با شعار «هوای پاک حق مسلم ماست» منتشر کردند.

تجمع اعتراضی اهالی اهواز

جمعه (۱۰ بهمن /۳۰ ژانویه) همچنان هوای اهواز آلوده به گرد و غبار بود. سازمان محیط زیست میزان آلودگی هوای اهواز را تا ساعت ۱۴ امروز ۳۴۷۷ میکروگرم در مترمکعب گزارش داده است.

حد مجاز گرد و خاک در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است. به این ترتیب آلودگی هوای اهواز در روز جمعه دست‌کم ۲۵ برابر حد مجاز بوده است.

روز گذشته آلودگی هوای اهواز حتی به ۶۶ برابر حد مجاز هم رسید.

تجمع اعتراضی اهالی اهواز

امیدیه با ۷۵۷ میکروگرم بر متر مکعب و سوسنگرد با ۳۸۰ میکروگرم بر متر مکعب از دیگر شهرهای استان خوزستان‌اند که در آن‌ها میزان گرد و غبار و آلایندگی بیش از حد مجاز گزارش شده است. تا روز گذشته، هوای شهرهای آبادان، دزفول و دشت آزادگان نیز آلوده بود. اما ظاهراً آلودگی در این شهر‌ها برطرف شده است.

اسماعیل ایدنی، رییس دانشکده علوم پزشکی اهواز به همه مردم توصیه کرده از رفت و آمد در محیط های باز و از ورزش خودداری کنند. به گفته ایدنی هنگام ورزش حجم بیشتری از هوا وارد ریه‌ها می‌شود و غلظت آلاینده‌ها در خون افزایش پیدا می‌کند. با این‌حال رسانه‌های محلی خوزستان گزارش داده‌اند که به رغم آلودگی هوا، شامگاه امروز دو تیم فولاد خوزستان و راه آهن در چارچوب هفته ۱۸ جام خلیج فارس با هم مسابقه می‌‌دهند.

سایت آفتاب پیش از این گزارش داده بود که به دعوت معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاونان وزارتخانه‌های نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران استانی خوزستان جلسه اضطراری برگزار کردند. در این جلسه مسئولان تصمیم گرفتند اطلاع‌رسانی به مردم را سرعت ببخشند. با این‌حال بیشترین شکایت مردم از عدم اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق از سوی مسئولان است. یکی از شهروندان اهوازی می‌گوید هوا‌شناسی هر شب در اخبار تلویزیون دولتی وعده می‌دهد که به زودی هوای اهواز از آلودگی‌ها پاک می‌شود.

قرار بود وزارت بهداشت گزارش دقیقی از تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و علائم بیماری‌های آن‌ها تهیه کند. اما این گزارش تاکنون منتشر نشده.

منابع محلی گزارش داده‌اند که بسیاری از شهروندان اهوازی در سه روز گذشته، به دلیل تنگی نفس به اورژانس بیمارستان امام در این شهر مراجعه کرده‌اند.

دولت ۵۵۰ میلیارد تومان به مهار ریزگرد‌ها اختصاص داده بود. ارائه خدمات رایگان، پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده و احیای تالاب‌ها در این بودجه منظور شده بود. سال گذشته ۱۸ نماینده استان خوزستان در مجبس شورای اسلامی در اعتراض به کمبود بودجه برای مهار ریزگرد‌ها استعفا دادند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت سال گذشته ۸۰ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جانشان را از دست دادند.

تصاویری از هجوم ریزگردها به اهواز در روزهای گذشته

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    در عوض بودجه و پولی را که باید صرف عمران و آبادانی کشور کنند ، به بشار اسد جنایتکار و حسنک نصر و گروهک حزب الله میدهند و اگر هم چیزی باقی ماند اختلاس کرده و میدزدند . ولی امر دزدان جهان ، خامنه ای مسئول این همه فساد و تباهی و ویرانی در ایران است .

  • فیروز

    کارون خشکیده فاضلاب بد بو لب کارون چه گه بارون

  • رامین

    برادر دزفول هنوز وضعیت قرمزه ...هوا زرده