ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت هشت تن به اتهام «ترور معلمان» در سيستان و بلوچستان

مجموع افراد بازداشت شده در رابطه با پرونده ترور معلمان در سيستان و بلوچستان به ۲۰ تن رسيده است. مقامات ایران گفته‌اند بازداشتی‌های اخیر در خانه تیمی دستگیر شده‌اند.

باقر حسينی، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران خبر داده که هشت تن به اتهام «ترور معلمان» در استان سيستان و بلوچستان بازداشت شده‌اند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفته این هشت تن عضو گروه «جیش‌العدل» بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسينی گفته که افراد بازداشت شده عضو گروه جيش‌العدل هستند.

به گفته او نيروهای امنيتی و پليس، اين افراد را در يک «خانه تيمی» در جنوب استان سيستان و بلوچستان بازداشت کرده‌اند.

حسينی می‌گويد در بين بازداشت‌شدگان «عوامل اصلی ترورهای معلمان» نيز وجود دارند.

اين عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ايران افزود: «با دستگيری اين افراد تعداد دستگيرشدندگان در رابطه با حوادث تروريستی اخير معلمان به ۲۰ نفر رسيد که پس از طی مراحل قانونی به زودی به مراجع قضايی معرفی برای رسيدگی بيشتر معرفی خواهند شد.»

دی ماه سال جاری نيز ۱۲ نفر در سيستان و بلوچستان به اتهام مشابهی بازداشت شده بودند.

در ماه‌های گذشته چندين معلم در شهرهای مختلف اين استان کشته شده‌اند. در تازه‌ترين نمونه، صبح يک‌شنبه، پنجم بهمن‌، کمال گمشادزهی، مدير يک مدرسه در جنوب استان سيستان و بلوچستان، مورد سوءقصد گرفته و کشته شد.

پيش از آن نيز يک معلم در يکی از روستاهای شهرستان قصرقند و يک معلم ديگر در راسک ترور شده بودند.

افزون بر ترور معلمان، در چند ماه گذشته چندين عمليات در سيستان و بلوچستان رخ داده که منجر به کشته‌شدن مأموران نيروی انتظامی و سپاه پاسداران ايران شده است. گروه جيش‌العدل که می‌گويد برای حقوق اقليت بلوچ مبارزه می‌کند، به‌طور عمده مسئوليت اين حمله‌ها را بر عهده گرفته است.

در سال‌های اخير مناطق جنوب شرقی ايران و به ویژه استان سيستان و بلوچستان که با پاکستان هم‌مرز است، شاهد رويدادهای خشونت‌باری بوده و مسئوليت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عمليات نظامی را گروه‌هايی چون جندالله و جيش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.