ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنگلا مرکل: بدهی‌های یونان را کاهش نمی‌دهیم

آلکسیس سیپراس، نخست وزير چپ‌گرای يونان درحالی اين هفته به ايتاليا و فرانسه سفر خواهد کرد که هنوز قصد سفر به آلمان، بزرگترين اقتصاد اروپا را ندارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سياست‌های خود در قبال کاهش بدهی‌های دولت يونان را اعلام کرد.

دولت جديد یونان به رهبری آلکسیس سیپراس ۴۰ ساله به دنبال کاهش بدهی‌ها به نصف است

مرکل هرگونه چشم‌اندازی برای کاهش يا معافيت از بدهی‌های يونان را رد کرد و افزود اين کار باعث افزايش تنش ميان دولت چپ‌گرای جديد يونان و طلبکاران بين‌المللی آن خواهد شد.

مرکل در مصاحبه‌ای با روزنامه «هامبورگر ابندبلات» که در روز شنبه ۳۱ژانويه/۱۱بهمن، منتشر شد گفت:«در حال حاضر بخشش‌های داوطلبانه‌ای از جانب بانک‌های خصوصی وجود دارد و مقدار قابل توجهی از بدهی‌های يونان را اين بانک‌ها کاهش داده‌اند.»

او گفت:«من لغو بدهی‌های تازه را اصلاٌ در ذهن خود تصور هم نمی‌کنم.»

صدر اعظم آلمان همچنين در مصاحبه‌ای با روزنامه «برلينر مورگن پست» که در روز شنبه منتشر شد، گفت بود:« اروپا همبستگی خود را با يونان و ديگر کشورهای در حال تلاش ادامه خواهد داد، البته در صورتی که اين کشورها به اصلاحات خود و تلاش‌های صرفه‌جويانه و کاهش هزينه‌های‌شان پایبند باشند.»

سیپراس به آلمان نمی‌رود

همزمان با اين اظهارات آلکسیس سیپراس، نخست وزير چپ‌گرای يونان که اين هفته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ايتاليا و فرانسه سفر خواهد کرد، در حال حاضر قصد سفر به آلمان، بزرگترين اقتصاد اروپا را ندارد.

حزب سيريزا که هفته گذشته در يونان به قدرت رسيد، اينک به دنبال پشت‌پا زدن به سياست‌های رياضت اقتصادی‌ای است که از طرف اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللی پول و در ازای کمک ۲۶۹ ميليارد دلاری، به يونان تحميل شده است.

اين کمک‌ها آن طور که اتحاديه اروپا می‌گويد برای جلوگيری از بحران مالی سال ۲۰۱۰ بوده است.

همزمان دولت جديد یونان به رهبری آلکسیس سیپراس ۴۰ ساله به دنبال کاهش بدهی‌ها به نصف است.

رکورد بدهی در اتحادیه اروپا

در آغاز سال ۲۰۱۲ يونان توانست با تخصيص برخی از منابع خود به وام‌دهندگان در حدود ۱۰۰ ميليارد يورو از بدهی‌های خود را کاهش دهد.

اما اين کشور هنوز هم با انبوهی مواجه است. اين بدهی‌ها که در حدود ۳۱۵ ميليارد يورو ارزيابی می‌شود، بيش از ۱۷۵ درصد توليد ناخالص داخلی اين کشور است. اين مبلغ در تاريخ اتحاديه اروپا يک رکورد به حساب می آيد.

در پی اين تحولات وزير دارايی جديد يونان جمعه ۳۰ژانويه / ۱۰ بهمن، يانيس واروفاکيس گفت که يونان حاضر نيست با اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللی پول نشستی مشترک درباره کمک‌های مالی داشته باشد بلکه با هريک از آنها مذاکرات مستقيم و جداگانه‌ای خواهد داشت.

همچنين اين مقام ارشد اقتصادی يونان قرار است امروز به عنوان بخشی از دولت ضد رياضت اقتصادی يونان برای جلب کمک‌های اتحاديه اروپا به پاريس سفر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.