ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش فیلم گردن زدن دومین گروگان ژاپنی را منتشر کرد

داعش دومین گروگان ژاپنی خود را کشت. در فیلم منتشره، فرد اسیر مانند موارد قبلی، با لباس نارنجی زانو زده و جلادی نقاب زده با چاقو بالای سر او ایستاده است.

تروریست‌های «دولت اسلامی» ظاهراً کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی را کشته‌اند. فیلمی در اینترنت منتشر شده که یک عضو نقاب‌زده داعش را پیش از بریدن سر او نشان می‌دهد. اصالت این فیلم هنوز تأیید نشده است.

کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی

به نظر می‌رسد داعش دومین گروگان ژاپنی را کشته باشد. در فیلم منتشره، فرد اسیر مانند موارد قبلی، با لباس نارنجی زانو زده و جلادی نقاب زده با چاقو بالای سر او ایستاده است. جلاد در این فیلم می‌گوید: «یک ارتش کامل به خون شما تشنه است.» پس از ادای این سخنان، سر جدا شده‌ای دیده می‌شود که گویا متعلق به اسیر است.

داعش یک هفته پیش، نخستین گروگان ژاپنی را گردن زده بود. فیلم کشته شدن گوتو، در واپسین ساعات شنبه ۳۱ ژانویه منتشر شد.

عضو نقاب‌زده داعش، خطاب به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن صحبت می‌کند و با اشاره به «آغاز کابوس ژاپن» می‌گوید مشارکت در جنگ سودی ندارد. گوینده پیام، انگلیسی را با همان لهجه‌ای صحبت می‌کند که در سایر ویدئوهای قبلی داعش به گوش می‌خورد.

صحت این ویدئو تاکنون از سوی مقامات ژاپنی تأیید نشده است. به گفته شبکه خبری «NHK»، دولت توکیو در حال بررسی اصالت این فیلم است. آمریکا نیز سرگرم تحقیق در باره  فیلم و واقعی بودن تصاویر آن است.

داعش هفته گذشته ویدئویی منتشر کرد که جسد بدون سر نخستین گروگان ژاپنی را نشان می‌داد. این دو گروگان در سوریه ربوده شده بودند.

تا یکی دو روز قبل هنوز امیدواری وجود داشت که کنجی گوتو و خلبان اردنی اسیر، آزاد شوند. داعش نخست از دولت ژاپن برای آزادی گروگان‌های ژاپنی، ۲۰۰ میلیون دلار باج خواسته بود اما پس از کشتن نخستین گروگان خود، عنوان کرد که کنجی گوتو و معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را به ازای آزادی ساجده الریشاوی آزاد می‌کند.

الریشاوی، زنی عراقی است که از نه سال قبل به دلیل مشارکت در بمب‌گذاری در هتل رادیسون امان، در اردن زندانی است. این حمله انتحاری ۶۰ کشته برجای گذاشت.

معاذ الکساسبه ۲۶ سال دارد و  پس از سقوط جنگده‌اش در استان رقه به اسارت داعش درآمده است. دولت اردن اعلام کرده که با داعش وقتی وارد معامله می‌شود که از زنده بودن الکساسبه مطمئن باشد.

داعش برای مبادله خلبان اردنی دو مرتبه مهلت تعیین کرد و آخرین اولتیماتوم، غروب پنجشنبه ۲۹ ژانویه به پایان رسید. الکساسبه نخستین اسیر نظامی داعش از نیروهای ائتلاف و اولین اسیر مسلمان داعش است. پدر الکساسبه گفته که او قرآنی به همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    با سلام لعنت خدا بر داعش دین اسلام استنادش به قرآن است در قرآن می فرماید: هر کس یک انسان را بکشد گویا همه انسان ها را به قتل رسانده ، و از این عمل کثیف به عنوان گناه نابخشودنی یاد کرده است. تاریخ اسلام کاملا روشن است و با این دروغ های شما چیزی عوض نمی شود. قرآن: لعنت خدا بر دروغ گویان

  • Behrouz

    سر بریدن پدیده جدیدی در اسلام نیست. محمد در در یک روز ۷۰۰ نفر از مردان قوم یهود را گردن زد و زنان و کودکان آنها را به بردگی گرفت و درست در قرن ۲۱ دولت اسلامی در سوریه و عراق سر میبرد و زنان ودختران را برده خود میکند. چه خوب گفته روانشناس دانمارکی Dr. Nicolai Sennels که اسلام هیولا خلق میکند.

  • rozbeh

    این اسلام راستین است. . 1400 سال پیش اسلام به همین شکل در کشور ها گشترش یافت. شکنجه کردن .گردن زدن. تجاوز. اسارت . برده داری. نابودی فرهنگ کشورهای تصرف شده.

  • بهنام

    در واقع این اوبامای احمق بود که با تعلل خود دولتش در مسئله سوریه ، باب تشکیل چنین گروهک های تروریستی را پایه گذاری نهاد و صد البته سیاست کثیف و پشت پرده و مرموزی در حفظ بقا و موقعیت این گروهک وحشی وجود دارد که همه اروپائیان و دولتهای آمریکا و انگلیس در این سیاست کثیف به توافق رسیده اند و منافع سرشاری از حفظ و بقای این گروهک تروریستی و دیگر گروهک های تروریستی مانند حماس و حزب حسنک نصر و حتی بوکو حرام و سپاه قدس ، عاید آنان میشود و هیچ اراده جدی برای نابودی اینگونه گروهک ها وجود ندارد .