ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور فرمانده سپاه قدس: هدف داعش رسيدن به تهران بود

مشاور عالی فرمانده قدس سپاه پاسداران می‌گويد ايران در عراق و سوريه با داعش می‌جنگد تا مجبور نباشد در مرزهای جمهوری اسلامی با اين گروه بجنگد.

ايرج مسجدی، «مشاور عالی» قاسم سليمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ايران گفته که يکی از اهداف دولت اسلامی (داعش) «رسيدن به تهران» بوده اما سپاه قدس و ارتش عراق آن‌ها را «زمين‌گير» کرده‌اند.

ايرج مسجدی، «مشاور عالی» قاسم سليمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ايران

به گزارش روزنامه شرق، مسجدی در همايش «جهاد ادامه دارد» در مشهد افزوده که «اگر شهيد الله‌دادی و مدافعان حرم در جبهه سوريه و عراق به شهادت نمی‌رسيدند، امروز بايد در مرزهای جمهوری‌اسلامی با داعش می‌جنگيديم.»

محمدعلی الله‌دادی، از فرماندهان سپاه پاسداران ايران بود که اواخر دی ماه سال جاری توسط بالگردهای اسرائيلی در منطقه «قنيطره» سوريه هدف قرار گرفت و به همراه شش نفر از اعضای حزب‌الله لبنان از جمله جهاد مغنيه کشته شد.

سپاه پاسداران می‌گويد الله دادی «در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوريه در مقابله با تروريست‌های تکفيری- سلفی به اين کشور عزيمت کرده بود» و به همراه گروهی از اعضای حزب‌الله مشغول بازديد از اين منطقه بود.

محمد‌علی الله‌دادی در کارنامه نظامی خود سابقه فرماندهی تيپ‌های مختلف سپاه قدس، فرماندهی سپاه سيرجان و فرماندهی سپاه الغدير يزد را داشت.

افزون بر اين مقام بلندپايه سپاه، شمار ديگری از اعضای سپاه و بسيج نيز در سال‌های گذشته در سوريه و عراق کشته شده‌اند.

به گفته ايرج مسجدی، ايران بايد «دشمن را تا آنجايی که می‌تواند دور کند زيرا در غيراين‌صورت می‌بايست اجازه می‌داديم داعش به مرزهای آذربايجان غربی و کرمانشاه می‌رسيد و سپس نيروهای‌مان را اعزام می‌کرديم.»

اين مقام سپاه افزوده: «فرماندهان سپاه بدر با کمک سردار سليمانی و ديگر نيروهای قدس، مردم را [در عراق] سازماندهی و کردند و آموزش‌های اوليه را به آنان دادند و لشکری قوی برای رويارويی در برابر داعش تشکيل شد که به لطف خداوند به پيروزی هم رسيدند.»

مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس می‌گويد که سپاه و نيروی قدس به نمايندگی از ایران وارد صحنه جنگ با داعش شده‌اند.

سپاه قدس نیروی برون مرزی سپاه پاسداران ایران به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    شبه نظامیان شیعه عراق متهم به قتل عام سنی ها شدند عبدالله جبوری (23 ساله)، یکی از ساکنان روستای بروانه در استان دیاله گفت که روز دوشنبه این هفته، شبه‌نظامیان شیعه که واحدهای ارتش را در جنگ با نیروهای دولت اسلامی - داعش - همراهی می‌کردند، پس از تصرف این روستا و مناطق اطراف آن، بیش از هفتاد تن از غیرنظامیان غیرمسلح را به طور دستجمعی به قتل رساندند. خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از "شاهدان عینی" نوشته است که افراد مسلحی که بر خودروهای نظامی سوار بودند ده‌ها تن از مردان ساکن این منطقه را دستگیر کردند و سپس حدود هفتاد نفر را از میان آنان انتخاب کرده و در نقاط مختلف، از جمله محل گردآوری زباله روستا، با شلیک گلوله کشتند

  • farid

    رهبر گفته بود مذاکره خوبست برای لغو تحریمها و  تایید حق داشتن غنی سازی و ادامه اتاق انفجارو......و بمب ! در این راه از روشهای پیچیده استفاده کردند: - گرد و خاک داعش در عراق - ساخته سوریه برای مبارزه با اکراد و گروههای مخالف اسد- (برادر جاعش ) و موشک پرانی حماس موقعی شروع شد که حکومت اسلامی نیاز به فشار برای لغو تحریم و تایید غنی سازی در مذاکرات بمب داشت ! و بعدا سعی در تحریک در مرز با اسراییل کردند... - اجرای پیشنهاد ولایتی - سعی در انداختن اختلاف انداختن بین کشورهای ودر ۵ +۱ !. - فعال شدن لابی حکومت اسلامی و نوشتن مقالات حتی در سی ان ان که ایران و امریکا میتوانند در عراق همکاری کنند تا داعش را شکست دهند! - دعوت چند باره دلال های رفسنجانی مثل زنگنه و نعمت زاده از کارتلها و برای گرفتن پورسانت مثل قراردادکرسنت و حتی شرکت وامانده پژو را دعوت به سفره چپاول کردند. اینها سعی اب از دهان انداختن شرکتهای ورشکسته غربی و کارتلها بودند که جوابی نگرفتند...- اینها دنبال سریع  لغوتحریم هستند تا  سرداران مشغول پروژه بمب  و صدور انقلاب !باشند و همگی هم مشغول چپاول - مثل زنجانی ها و اسکله دارها...

  • farid

    داعش از اول هم بر ضد ارتش ازادیبخش سوریه و اکراد مبارزه میکرد و از درگیری با ارتش اسد و حزب اله کناره میگرفت...

  • بهنام

    بی حاصلترین مرگ برای اهداف کثیف خامنه ای و رژیم پلیدش در سوریه و عراق رقم میخورد و این مزدورانی که آنجا کشته میشوند ، در واقع برای هیچ و پوچ جان خود را از دست میدهند . اربابان قدرت و ثروت در تهران نشسته اند و آب در دلشان تکان نمیخورد و با نیرنگ و ریا ، این بیچارگان را به مسلخ میفرستند ، و خود حتی حاضر نیستند یک روز هم که شده عزیزان و وابستگان درجه اول خود را به صحنه های خطرناک نبرد علیه این و آن اعزام کنند ، حتی برای حفظ ظاهر .

  • کوروش

    امریکا امریکا . حالا اون امریکا شده دلسوز ما .. !

  • rozbeh

    می خواهد دخالتهای خودشون اینور اونور برای مردم توجبح کنه.

  • ممد

    یادمون رفت از امریکا هم تشکر کنیم که در عراق با داعش مقابله کرد تشکر کنید . خواهشن امریکا رو هم به لیست ا سپاه قدس و ارتش عراق اضافه کنید