ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۲ فعال فيس‌بوکی و احضار ۲۵ تن ديگر

سپاه پاسداران می‌گويد فعالان فيس‌بوکی که بازداشت شده‌اند، صفحات «مستهجن و غير اخلاقی، شکل‌دهی به مسائل ابتذال به وسيله مدلينگ و قبح‌شکنی از مقدسات دين» را مديريت می‌کرده‌اند.

مصطفی عليزاده، کارشناس ويژه فضای مجازی سپاه پاسداران انقلاب ايران گفته که ۱۲ فعال فيس‌بوکی به اتهام «ترويج فساد» بازداشت شده‌اند و ۲۵ نفر ديگر نيز با اتهامی مشابه احضار شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عليزاده شامگاه يکشنبه ۱۲ بهمن در برنامه گفت‌وگوی ويژه خبری شبکه دو تلويزيون حکومتی ايران گفت: «در نيمه دوم امسال بررسی‌ها نشان داد گروهی از صفحات ايجاد شده در فيس‌بوک مأموريت تغيير سبک زندگی و نهاد خانواده‌ها را به‌صورت سازمان‌يافته در دستور کار خود قرار داده‌اند که تعداد ۳۵۰ صفحه با مديريت ۳۶ نفر شناسايی شد.»

دو روز پيش مرکز بررسی جرائم سازمان‌يافته سپاه پاسداران ايران با انتشار بيانيه‌ای خبر از بازداشت اين فعالان فيس‌بوکی داده بود.

به‌گفته وی «اين صفحات در سه حوزه مستهجن و غيراخلاقی، شکل‌دهی به مسائل ابتذال به وسيله مدلينگ و قبح‌شکنی از مقدسات دين فعاليت می کردند.»

اين نخستين بار نيست که کاربران شبکه‌های اجتماعی در ايران با چنين اتهاماتی بازداشت می‌شوند. بر اساس خبرهای منتشرشده در روزهای گذشته، هشت فعال فيس‌بوکی در مجموع به ۱۳۳ سال زندان محکوم شده‌اند.

مصطفی عليزاده گفت: «هم‌اکنون از ۳۵۰ صفحه، ۱۳۰ صفحه به‌طور کلی حذف شد و متهمينی که در اين فضا فعاليت داشتند از استان‌های تهران، البرز، مازندران و گيلان بودند  که ۱۲ نفر از آن‌ها دستگير و ۲۴ نفر هم با حکم قضايی برای پاسخ‌گويی دعوت شده‌اند.»

وی متوسط سن بازداشت‌شدگان را که همگی پسر هستند، ۲۵ سال اعلام کرد. به‌گفته او سپاه از نظر «اطلاعاتی بر همه شبکه‌های اجتماعی اشراف دارد.»

کارشناس ويژه فضای مجازی سپاه پاسداران ايران همچنين از «برخورد نکردن جدی با گردانندگان مسئولان برخی سايت‌های مستهجن که شش سال قبل شناسايی و دستگير شدند»، انتقاد کرد.

ظاهراً اشاره اين مقام سپاه به سعيد ملک‌پور است که سال ۱۳۸۷ پس از آن‌که از کانادا وارد ايران شد، بازداشت شد و به اتهام «تبليغ عليه نظام از طريق طراحی سايت‌های مستهجن» به اعدام محکوم گرديد. اين حکم در شهريور ۱۳۹۲ با يک درجه تخفيف به «حبس ابد» تغيير يافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.