ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژاپن طرح عملیات نظامی برون مرزی را بررسی می‌کند

شینزو آبه بحث قانونی کردن عملیات نظامی برون مرزی برای نجات شهروندان ژاپنی را به مجلس برده است. شورای امنیت گردن زدن خبرنگار ژاپنی به دست داعش را اقدامی «بزدلانه» خواند.

شینزو آبه بحث قانونی کردن عملیات نظامی برون مرزی برای نجات شهروندان ژاپنی را به مجلس برده است. شورای امنیت گردن زدن خبرنگار ژاپنی به دست داعش را اقدامی «بزدلانه» خواند.

شینزو آبه به دلیل کشته شدن دو گروگان ژاپنی به دست داعش شدیداً تحت فشار است

شورای امنیت سازمان ملل گردن زدن خبرنگار ژاپنی به دست داعش را اقدامی «بزدلانه» خواند و خواستار ریشه‌کن شدن خشونت‌های «دولت اسلامی» شد. ۱۵ عضو شورای امنیت شامگاه یک‌شنبه اول فوریه، بیانیه‌ای در نکوهش این اقدام فجیع منتشر کردند.

در این بیانیه آمده که این جنایت، یادآور خطرات فزاینده و فاجعه‌باری است که جان روزنامه‌نگاران و دیگر حاضران در سوریه را تهدید می‌کند. اعضای شورای امنیت خواسته‌اند که اقدامی همگانی و هماهنگ در سطح جهان علیه خشونت و نفرت‌پراکنی داعش انجام شود.

دولت ژاپن هم در تلاش یافتن راهکاری برای حضور فعال‌تر در گروگان‌گیری‌‌ها و باج‌خواهی‌های احتمالی است. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از بررسی طرحی در مجلس این کشور خبر داده که عملیات نظامی در خارج از کشور برای نجات شهروندان را مجاز می‌سازد. در قوانین کنونی ژاپن، امکان اقدام نیروهای دفاع نظامی برای نجات شهروندان تحت مخاطره وجود ندارد.

گردن زدن کنجی گوتو در شامگاه شنبه ۳۱ ژانویه با انتشار فیلمی در اینترنت اعلام شد. گروه «دولت اسلامی» در ۲۴ ژانویه پیامی صوتی منتشر کرد که گوتو در آن از کشته شدن هارونا یوکووا، دیگر گروگان ژاپنی خبر می‌داد. سه روز بعد در پیام دیگری، گوتو از دولت اردن می‌خواست ساجده الریشاوی، تروریست زندانی در امان را به ازای آزادی خودش و خلبان اسیر این کشور آزاد کند.

دولت اردن در تلاش است نجات جان معاذ الکساسبه را در رایزنی با عشایر صاحب نفوذ عراقی پیگیری کند. اردن پذیرفته که زن تروریست زندانی را با الکساسبه تاخت بزند اما این معاوضه را مشروط به اثبات شواهدی از زنده بودن خلبان ارتش خود کرده است.

الکساسبه ۲۶ ساله است و در دسامبر ۲۰۱۴، پس از سرنگونی جنگنده‌اش در رقه به اسارت داعش در آمد. او نخستین نظامی ائتلاف ضد داعش و اولین گروگان مسلمان گروه «دولت اسلامی» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.