ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علاء‌الدین بروجردی: اسرائیل از یک کانال رسمی برای ما پیام فرستاد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ادعا کرده است که اسرائیل پس از حمله به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرده که تصمیم ندارد ماجرا را ادامه‌دار کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ادعا کرده است که «اسرائیل پس از حمله به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرده است که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه‌دار کند یا تب آن را بالا ببرد.»

دود ناشی از بمباران‌های هوایی اسرائیل در داخل خاک لبنان؛ عکس را خبرگزاری فرانسه رو ۲۸ ژانویه / ۸ بهمن ماه از داخل خاک اسرائیل گرفته است.

علاءالدین بروجردی این صحبت‌ها را در برنامه «من طهران» که از شبکه خبری العالم پخش می‌شود و در پاسخ به این سوال مطرح کرده است که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب اسرائیل دریافت کرده است که از تشدید درگیری‌ها پس از عملیات قنیطره پرهیز کند؟

شبکه العالم یکی از شبکه‌های برون مرزی رادیو و تلویزیون ایران است که برنامه‌های آن به زبان عربی پخش می‌شود.

حمله اسرائیل با یک بالگرد نظامی به منطقه قنیطره، منجر به کشته شدن چند لبنانی از جمله جهاد مغنیه، یکی از فرماندهان حزب‌الله و محمد‌علی الله‌دادی، از فرماندهان سپاه ایران شد.

پس از این رخداد، سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که الله‌دادی «در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری- سلفی به این کشور عزیمت کرده بود» و همراه گروهی از اعضای حزب‌الله مشغول بازدید از منطقه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بروجردی تأکید کرده که «این واقعیت از یک کانال رسمی به یک مقام مسئول در وزارت خارجه ما منعکس شده است.»

او گفته است: «البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند.»

در ادامه درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان پس از حمله به قنیطره، حزب‌الله حمله‌ای تلافی‌جویانه علیه مواضع اسرائیل صورت داد و اعلام کرد که شلیک به اسرائیل، انتقام حمله بالگرد اسرائیل به قنیطره در مرز بلندی‌های جولان در ۱۸ ژانویه بوده است که به کشته شدن شش کادر حزب‌الله و  فرمانده سپاه ایران انجامیده بود.

در حمله  تلافی‌جویانه حزب‌الله به مزارع شبعا (قلمروی به طول ۱۱ کیلومتر در تقاطع مرز سوریه و لبنان و بلندی‌های جولان) دو سرباز اسرائیلی کشته و چند نفر زخمی شدند.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته است: «قطعاً هر گونه عکس‌العمل اسرائیل موجب عکس‌العمل شدیدتر مقاومت خواهد شد و این می‌تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبدیل به جنگ گسترده‌ای شود.»

بروجردی تأکید کرده که جریان مذاکرات هسته‌ای از موضوع مقاومت در سوریه و لبنان کاملاً جداست و گفته: «این تصور که برخی گمان می‌کنند ممکن است ما به دوستانمان اعم از حزب‌الله، جهاد اسلامی یا حماس در منطقه توصیه خاص کنیم که مذاکرات ما دچار مشکل نشود، کاملاً غلط است.»

او گفته که صهیونیست‌ها آتش را در جولان روشن کرده‌اند و خودشان هم باید پاسخگوی پیامدهای آن باشند.

بروجردی حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه و لبنان را با توجه به نوع رابطه ایران و این دو کشور کاملاً طبیعی دانسته و گفته است: «ما به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داریم و آن را در جهان اعلام هم کرده‌ایم.»

این در حالی است که ایران تا مدت‌ها حضور نظامی‌اش در سوریه را انکار می‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سیاست ایران در منطقه را مدبرانه دانسته و گفته است: «ما قصد ورود به جنگ در منطقه را نداریم اما از همه تدابیر لازم برای مقابله با اسرائیل استفاده می‌کنیم و این امر بر کسی پوشیده نیست.»

بروجردی در مورد خبر روزنامه واشنگتن‌پست در‌باره دست داشتن «سی‌آی‌ای» و «موساد» در ترور عماد مغنیه نیز اظهار نظر کرده و گفته که این اعتراف موجب خواهد شد تا بسیاری از کشورها آمریکا و اسرائیل را مرکز تروریسم دولتی در جهان بدانند و ادعاهای ایران در این زمینه را باور کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    حزب اله پیغام نفرستاده که ببخشید؟  بازهم دروع و تکذیب ؟!