ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش خلبان اردنی را سوزانده است

ویدئویی در اینترنت پخش شده که معاذ الکساسبه را در یک قفس و در حال سوختن نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این اسیر ۲۶ ساله را زنده در آتش انداخته‌اند.

ویدئویی در اینترنت پخش شده که معاذ الکساسبه را در یک قفس و در حال سوختن نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این اسیر ۲۶ ساله را زنده در آتش انداخته‌اند.

داعش جان خلبان اردنی را گرفته است. فیلمی در اینترنت منتشر شده که خلبان اردنی اسیر را در حال سوختن نشان می‌دهد. تروریست‌های «دولت اسلامی» اعلام کرده‌اند که معاذ الکساسبه را زنده سوزانده‌اند.

معلوم نیست این فیلم در چه زمانی گرفته شده است. کنشگران سوری در هشتم ژانویه به نقل از یک فرمانده داعش گزارش داده بودند که الکساسبه سوزانده شده‌ است. آنها در آن زمان امکان تایید این خبر را پیدا نکرده بودند.

داعش در روزهای گذشته به دولت اردن اولتیماتوم داده بود که این ستوان ارتش را به ازای آزادی ساجده الریشاوی، یک زن تروریست عراقی معاوضه کند که از ۹ سال پیش در امان زندانی است. دولت اردن این پیشنهاد را پذیرفت اما شرط گذاشت که داعش اول شواهد زنده بودن الکساسبه را ارائه دهد.

جنگنده خلبان اردنی در ۲۴ دسامبر در رقه سقوط کرد. معاذ الکساسبه نخستین اسیر نظامی داعش و اولین گروگان مسلمان این گروه بود.

ویدئوی سوزاندن معاذ الکساسبه در یک حساب توئیتری منتشر شده که فیلم‌ها و خبرهای دیگر داعش در آن قرار می‌گیرد. واقعی بودن این فیلم هنوز تایید نشده است.

پدر این خلبان اردنی در روزهای نخست اسارت او به داعش پیام داده و گفته بود که پسرش قرآنی به همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

شامگاه سه‌شنبه ۳ فوریه، تلویزیون دولتی اردن خبر کشته شدن معاذ الکساسبه در سوم ژانویه را تایید کرد. ارتش اردن اعلام کرد انتقام الکساسبه را خواهد گرفت. ملک عبدالله، پادشاه اردن پس از انتشار فیلم سوزاندن الکساسبه سفر خود در آمریکا را ناتمام گذاشت و به کشورش بازگشت.

مقامات اردنی گفته‌اند ساجده الریشاوی را چهارشنبه چهارم فوریه اعدام می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوروش

    موشک روسی وایرانی+سپاه قدس و داعش+خلبان سوخته بسیار وحشیانه.چندنکته1.هواپیماباموشکهای ارسالی ازروسیه وایران به حکومت سوریه وتوسط بشاراسدساقط شد. این حداقل حمایت حکومت تروریستی ایران از داعشه2.این فجایع سالهاستکه توسط رژیم ایران برای ازبین بردن اثرجرم انجام میشه.تجاوزبه دختران وسوزاندن اونهادر سالهای اول انقلاب مکررانجام میشد.تجاوزوسوزاندن جسدزهراکاظمی خبرنگارکانادایی باآهک فراموش شد.اگرداعش هم مثل جنایتکاران رژیم ایران با غصب کشوریک حکومت تشکیل میدادالان نمایندگانش درخارج از کشور مثل میمون لبخندمیردندوروابط بسیارخوبی بااروپاوامریکاداشت وچندتانامه فدایت شوم از اوباما دریافت کرده بود.داعش هم چندسالی فرصت میخوادمثل ایران جنایاتشو مخفی کنه

  • بهمن

    بنه حقیر ساکن ایران هستم ، ازطرف خودم وخانوادهٔ خودم وهمکارانم ، لعنت خداوند به گروه تروریستی ی داعش وکشورهايی که داعش را پرورش داده وکمک مالی وتسلیحاتی به این گروه تروریستی انجام داده ومی دهند ، وبه خانوادهٔ خلبان اردن تسلیت می گویم ومارا درغم جوانشان شریک بدانند بند ه یگ پسرجوان داشتم ودر سن ۲۱سالگی تنها پسر جوانم رابه تازگی ازدست داده ام ، میدانم ازدست دادن این چنین جوانی تحملش خیلی سخت است ، خانوادهٔ خلبان اردنی تحمل ازدست دادن پسرتان خیلی سخت است ، فقط از خداوند بزرگ بخاهید به شما صبر دهد ، ومارا در غم ازدست دادن جوانتان شریک بدانید ازوقتی که پسرتان اسیر داعش شده پیگیر بوده ام وخیلی دعا کردم که زنده به آغوش خانواده برگردد،،، ، وبه همهٔ ادیان که خانوادهٔ شان بدست گروح تروریستی ی داعش ازدست داده اند تسلیت می گویم ، اگر رهبر عزیز ما اجازه دهند به جنگ داعش خواهم رفت ، وتانابودی ی داعش با آنها مجنگم ، یکی از فداعیان ، روزی برسد داعش شکست خورده وجشن بگریم ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

  • reza

    پدر این خلبان اردنی در روزهای نخست اسارت او به داعش پیام داده و گفته بود که پسرش قرآنی به همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن. پدراین خلبان متأسفانه مثل سایرمسلمین جهان هنوزبا دین خود که همانا دین خشونت وخونریزی ست کمترین اطلاعی ندارند : به پروتوکل رفتار با اسیردرقرآن توجه بفرمائید “ماكانَ لنَبَّيِ اَنْ يَكُونَ لَهُ اَسْری حَتّی يُثْخَنِ فی اْلاَرْضِ تُريدُونَ عَرض اّلدُنيا وَ اللهُ يُريُدَ الَاخِرةَ” پيغمبر را (شايسته نيست) نرسيده است كه اسيران را با گرفتن فديه آزاد كند. خون ناپاكان ريخته شود. شما (صاحبان اسيران) استفاده از وجه فديه آن‌ها را مي‌خواهيد و خداوند سری آخرت را بری شما

  • بهنام

    مرگ بر هر چه دین و مذهب در جهان است ، به خصوص اسلام و پیروان جنایتکارش از خامنه ای رهبر دزدان جهان گرفته تا بشار اسد جنایتکار و حسنک نصر در لبنان تا ابوبکر بغدادی در عراق .

  • mansour

    طبق اخبار دویچ وله داعشیان جنایت پیشه و دست پرورده رژیم صهیونیستی و سازمان سیا آن خلبان را زنده سوزانده اند.