ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام نتيجه آثار اجتماعی مرگ مرتضی پاشايی از سوی وزارت کشور ايران

وزارت کشور ايران می‌گويد تجمع هزاران نفر از مردم پس از مرگ مرتضی پاشايی نشان می‌دهد که زير پوست جامعه تحولاتی در جريان است.

مرتضی ميرباقری، قائم مقام وزير کشور ايران در امور اجتماعی گفته است که نتيجه تحقيقات تأثيرات اجتماعی مرگ مرتضی پاشايی، خواننده موسيقی پاپ «در قالب بسته‌ای به دستگاه‌های مرتبط ارائه شد.»

به دنبال درگذشت مرتضی پاشايی هزاران نفر از جوانان و زنان و مردان در شهرهای مختلف ايران به خيابان‌ها آمدند.

ميرباقری به خبرگزاری مهر گفت انتظار اين استقبال و حضور مردمی را پس از مرگ پاشايی نداشتيم.

مرتضی پاشايی که به دليل بيماری سرطان معده در بيمارستان بهمن بستری شده بود، صبح روز جمعه ۲۳ آبان درگذشت.

به دنبال درگذشت اين خواننده، هزاران نفر از جوانان و زنان و مردان در شهرهای مختلف ايران به خيابان‌ها آمدند. اين تجمعات از جمله در شهرهای تهران، مشهد، تبريز، اصفهان، شيراز، همدان، آبادان، قم، کرمانشاه، قزوين، اهواز، زنجان، يزد، سمنان و ساير شهرهای بزرگ برگزار شد. تجمع‌کنندگان که اغلب دختران و پسران جوان بودند با در دست داشتن شمع و بستن روبان مشکی، ترانه‌های مرتضی پاشايی را همخوانی می‌کردند.

به گفته اين مقام وزارت کشور ايران «تغيير و تحول در فضای فکری، روحی و روانی نسل جوان» يکی از نتايج اين تحقيقات است.

وی می‌گويد: «اين تغيير و تحولات به خوبی تحليل و شناسايی نشده و ميدان‌های ظهور و بروز برای آن ايجاد نشده تا اين‌که اين اتفاق افتاد و تلنگری برای ما بود.»

ميرباقری افزوده در شورای اجتماعی وزارت کشور مطرح شده که «زير پوست جامعه، مجموعه تحولاتی رخ می‌دهد که سياست‌گذاران کشور بايد برنامه‌های خود را متناسب با اين‌گونه تحولات برنامه‌ريزی کنند.»

مرتضی پاشايی، متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳، خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ ايرانی و دانشجوی رشته گرافيک بود. او موسيقی را از ۱۴ سالگی با نواختن گيتار آغاز کرد. پاشايی از ۱۳ آبان امسال به علت شرايط وخيم بيماری در بيمارستان بستری شده بود.

پاشايی از‌ سال ۱۳۸۹ با انتشار اينترنتی قطعات خود شروع به کار کرد و با قطعه «يکی هست» به شهرت رسيد. آلبوم‌های «گل بيتا»، «يکی هست» و «اسمش عشقه» از اين خواننده منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمال

    حضور مردم در پی وفات مرتضی پاشائی یه دهن کجی به حکومت بود و مرده های حکومتی ! در پی اعتراضات سرکوب شده ی مردمی در طول این 36 سال (خصوصن سال 88) مردم فرصتی گیر آوردن تا نشان بدن که در قیاس با تجمعات حکومتی و مراسم هایی که حکومت برپا میدارد , به یه خواننده ...... اهمیت فراوانی میدن ولی به تمنیات درونی حاکمیت هیچ !!

  • فرهاد

    جامعه به شدت سیاسی زدا و غیر سیاسی شده است این برای آینده بلند مدت ایران خطرناکست......

  • خودم

    محمد بسیار با کامنتت موافقم نالنده واقعن واژه در خوری بود و بقیه متن کامنت عالی بود

  • محمد

    یاد همه ی رفتگان به خیر ولی باید عرض کنم نسل جوان ما بیشتر تمایل به نالنده دارد تا خواننده و عجیب آنکه جوانی که در عمر خود یک مصراع شعر نو یا کهنه ادب پارسی را نخوانده تمام زرناله های این نالنده ها را از بر می خواند بی آنکه هیچ مفهمومی بر آن مترتب باشد. به شیطان قسم که حتی اشعار ترانه های آغاسی، یساری، سوسن و ... هم غنی تر از قریب به اتفاق ترّانه های مورد اقبال جوانان است. قصد ندارم همچون سالمندانی که نمی توانند تحولات عصر خود را قبول کنند از این کج سلیقگی شکوه کنم ولی برای این سوال هیچ پاسخی ندارم که چطور فردی می تواند در خانه خود گنجه ای پر از غذاهای عالی داشته باشد ولی به بهانه تحول از گرسنگی خاک بخورد و آن را مد روز بداند. ما در دوران پَست مدرن ایران زندگی می کنیم.