ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«باید شرایطی فراهم شود که کارکنان دولتی با هم ازدواج کنند»

قرار است برای آنچه که «زمینه‌سازی و ترویج فرهنگ ازدواج‌های سالم و آسان» خوانده شده، ۵۰ مرکز مشاوره تاسیس شود که ۲۵ مرکز در تهران و بقیه در دیگر در استان‌هاست.

وزارت ورزش و جوانان ایران مجوز نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج را صادر کرده که از ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند؛ این وزارتخانه می‌خواهد شرایطی فراهم کندکه کارکنان دولتی با هم ازدواج کنند.

بهمن بهمنی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اعلام کرده که برای ایجاد مراکز مشاوره تخصصی با سازمان نظام روان‌شناسی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که طبق آن این سازمان به همراه وزارت ورزش و جوانان مراکز تخصصی ازدواج فراهم می‌کنند.

قرار است برای آنچه که «زمینه‌سازی و ترویج فرهنگ ازدواج‌های سالم و آسان» خوانده شده، ۵۰ مرکز تاسیس شود که ۲۵ مرکز در تهران و بقیه در دیگر استان‌هاست.

برای تاسیس چنین مراکزی، شرایطی تعیین شده؛ از جمله اینکه به افرادی مجوز داده می‌شود که ۳۵ سال به بالا و متاهل باشند، پنج سال سابقه فعالیت در حیطه مشاوره خانواده و حسن شهرت بر اساس عرف داشته باشند. صلاحیت آن‌ها از منظر عمومی با دو امضا از سازمان نظام روان‌شناسی و وزارت ورزش و جوانان تایید و مجوز صادر می‌شود.

علاوه بر این، قرار است «مجمع ملی خیرین ازدواج» هم تشکیل شود و بنا بر گفته‌های مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج، از این راه خیرین برای تشکیل خانواده برای دیگران وساطت می‌کنند. همچنین به گفته بهمنی، خیرین علاوه بر کمک‌های خرید جهیزیه، شرط مشاوره قبل از ازدواج را هم می‌گذارند و این موضوع در استان‌های اصفهان، قم و سمنان در حال پیگیری است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج خبر داده که یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای ترویج فرهنگ ازدواج، ایجاد تسهیلات ازدواج در دستگاه‌های دولتی است. در این راستا، این مقام مسئول گفته است: «باید شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان دستگاه‌های دولتی شرایط ازدواج را با هم فراهم کنند چرا که بهتر است کارمندان یا کارکنانی که در یک اداره با هم هستند و شرایط ازدواج مناسب دارند ازدواج کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    بالا بردن امار ازدواج در ایران خیلی ساده است و نیازی هم به ساز و کار پیچیده ندارد ولی با بودن حکومت اخوندی محقق نمی شود راه حل هم اینه نگاه اخوندها نگاه به داخل ایران و حل مشکلات ایران و ایرانی باشد یعنی کاری با غزه و لبنان نداشته باشند در افریقا بیمارستان خیریه و دانشگاه تاسیس نکنند نیازمندان افغانستان تاجیکستان اذربایجان سوریه لبنان را تحت پوشش کمیته امداد قرار ندهند کشته شدگان غزه را تحت پوشش بنیاد شهید قرار ندهند از دشمنی بی معنی و کور با اسرائیل دست بردارند و در پایان مهاجران *** مقیم ایران را سریعا و با زور اخراج کنند و این نگاه اخوندها که برای حکومت بر ایران ایرانیان باید گرسنه باشند اصلاح شود بعد از مدتی کوتاه خواهند دید چقدر امار ازدواج بالا رفته است