ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارشاد: هيچ‌گونه منع قانونی برای هم‌خوانی زنان وجود ندارد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران می‌گويد آلبوم «تو را ای کهن بوم دوستت دارم» که هم‌خوانی يک خواننده مرد و زن است، مجوزهای قانونی را داراست.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در واکنش به ابراز نگرانی‌های دو تن از مراجع تقليد در مورد خوانندگی زنان اعلام کرد که «هيچ‌گونه منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که هم‌خوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد.»

آلبوم «تو را ای کهن بوم دوستت دارم» با آهنگسازی پیمان خازنی و هم‌خوانی محسن کرامتی و نوشين طافی

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در بيانيه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه چهارشنبه ۱۵ بهمن منتشر شد، گفته شده صدور مجوز به «کنسرت تک‌خوانی زن در جشنواره موسيقی فجر» صحت ندارد.

به‌گفته وزارت ارشاد «امسال نيز همانند سال‌های قبل، بخشی به اجرای گروه‌های موسيقی بانوان اختصاص يافته که اين اجراها مطابق ضوابط، فقط مخصوص بانوان بوده است.»

در اين بيانيه در مورد آلبوم «تو را ای کهن بوم دوستت دارم» نيز آمده که اين آلبوم با هم‌خوانی محسن کرامتی و نوشين طافی اجرا شده و مجوزهای قانونی را داراست.

حسين نوری همدانی و ناصر مکارم شيرازی، دو نفر از مراجع تقليد شيعه مقيم قم، به انتشار اين آلبوم اعتراض کرده‌اند و خواهان تغيير رويکرد وزارت‌ ارشاد شده‌اند.

نوری همدانی درباره اين آلبوم گفته است: «از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زن اجازه داده شده که به آوازه‌خوانی در بين مردم بپردازد. حرف و صحبت متعارف زنان با رعايت موازين اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هيچ وسيله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گيريم.»

ناصر مکارم‌ شيرازی هم گفته که اخيراً ديده می‌شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «ارزش‌های انقلاب را زير پا می‌گذارد و شکايت پشت شکايت از اين وزارتخانه مطرح می‌شود.»

وزارت ارشاد اسلامی، شماری از رسانه‌ها را به «سياه‌نمايی‌ها و تفرقه‌افکنی‌های حساب‌شده» متهم کرده که «غم منافع فردی و حزبی خود را دارند» و با «طراحی‌های رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا نگرانی افرادی را برانگيزند که دغدغه دين و اخلاق دارند.»

به گفته اين وزارتخانه، اقدامات اين‌گونه رسانه‌ها «جز ايجاد شکاف عميق در جامعه و بدبينی مردم به نظام اسلامی و تضعيف سرمايه اجتماعی نظام، نتيجه‌ای را در پی ندارد.»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گويد که اجازه نخواهد داد تا «زياده‌خواهی و منفعت‌طلبی گروه و جناحی خاص» بر اراده اين وزارتخانه برای «رسيدن به آينده‌ای روشن» خللی وارد کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.