ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از سخنان پاپ درباره تنبیه بدنی کودکان

در حالی که در بسیاری از کشورها تنبیه بدنی کودکان ممنوع اعلام شده است، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی از تنبیه بدنی کودک توسط پدر دفاع کرد.

در حالی که در بسیاری از کشورها تنبیه بدنی کودکان ممنوع اعلام شده است، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی از تنبیه بدنی کودک توسط پدر دفاع کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس روز چهارشنبه ۴ فوريه / ۱۵ بهمن در واتیکان از نقش پدر در خانواده سخن گفت و اظهار داشت: «پدرِ خوب کسی است که شکیبا و بخشنده باشد، اما او همچنین به شکلی قاطع و نه سست و احساساتی، مسائل را حل می‌کند.»

او که اغلب از روی متن آماده‌ای سخن می‌گوید، افزود: «یک بار در نشستی از پدری شنیدم که می‌گفت "من باید گاهی کمی فرزندانم را کتک بزنم اما هرگز به صورتشان نمی‌زنم تا تحقیر نشوند." این نیکوست. این پدر نجابت دارد. او باید مجازات کند اما آن را به شکل درست انجام می‌دهد.»

این سخنان پاپ فرانسیس در ایتالیا نادیده گرفته شد اما روز جمعه ۶ فوریه / ۱۷ بهمن در کشورهای اروپایی، به‌ویژه در آلمان و بریتانیا نسبت به آن واکنش‌های منفی شدیدی نشان داده شد.

سخنانی «بسیار ناخوشایند»

مانوئلا شوِزیک، وزیر خانواده، جوانان، زنان و سالمندان آلمان از حزب سوسیال دمکرات این کشور، در گفت‌وگو با روزنامه «دی ‌ولت» گفت: «باید روشن سخن گفت. هیچ نوع کتک زدن کودک وجود ندارد که نیکو باشد. هرگونه خشونت علیه کودکان کاملاً غیرقابل قبول است.»

انجمن کمک به کودکان در آلمان رهبر کاتولیک‌های جهان را فراخواند تا هر چه سریع‌تر سخنان خود را تصحیح کند. این انجمن گفت: «پاپ به‌ویژه انسان است و همه انسان‌ها می‌توانند خطا کنند. با اعلام این‌که کتک زدن کودک، حتی به‌شکل ملایم آن، طبیعی است، او کاملاً اشتباه کرده است.»

پیتر ساندرس، بنیان‌گذار یک انجمن ضد پدوفیلی در بریتانیا و عضو کمیسیون جدید واتیکان برای حفاظت از کودکان به روزنامه «دیلی‌ تلگراف» گفت این سخنان پاپ «بسیار ناخوشایند» بود.

کمیته حمایت از کودکان سازمان ملل سال گذشته در گزارشی از کلیسای کاتولیک انتقاد کرد که هنوز مرز قانونی علیه تنبیه بدنی کودک تعیین نکرده است. این کمیته در گزارش خود نوشت: «کمیته به مقامات روحانی یادآور می‌شود که تمام اشکال خشونت علیه کودکان غیرقابل قبول است.»

پاپ فرانسیس پیش از این در ماه ژانویه، یک هفته پس از حمله تروریستی به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در فرانسه، سخنانی ایراد کرد که آن هم جنجال‌برانگیز بود. او در مورد این ترور، انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام و واکنش‌های خشنی که ابراز شد گفت: «اگر یک دوست بزرگ از مادر من بد بگوید، باید منتظر یک ضربه مشت باشد و این طبیعی است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    کاملا با پاپ موافقم. در هر دو مورد گفته های او عقلانی و قابل دفاع تر از رویه و روش مخالفان است. تنبیه ملایم بدنی کودک قابل پذیرش است. مرزکشی بین تنبیه های مختلف نه محصول عقلانیت که محصول گونه ای فرهنگ است که حاصل مناسب تری نیز ارائه نداده است. نمونه های موجود در ایران هم بر این امر دلالت دارند

  • بهنام

    این پاپ هم خود را همه کاره جهان تقدس مسیحیان و جاهلین متوهم مسیحی میداند ، جاهلینی که هنوز که هنوز است بر این باور خام هستند که منجی آنها به آسمانها رفته و شاید و به احتمال زیاد روزی برای نجات جهان از ظلم و شر ، ظهور مینماید ، درست مانند مسلمانان جاهل در دین من در آوردی اسلام .

  • کامران

    پاپ مثل روحانیت اسلام حافظ پدرسالاری است .بله همانطور که خدا منتقم و جدی و خشن است پدر هم باید باشد .همانطور که خدا در جهنم انسان ها راه تا بی نهایت شکنجه می کند تا انتقام لذت جویی یا خطای انسان را بگیرد پدر هم باید کودک را کتک زده تا نشان دهد تخطی از نظر و استانداردهای پدر چه عذابی در پیش دارد. این خدای مذکر حریص و حسود رو همین موجودات درست کرده اند .جالب اینجاست که پسر بچه های کاتولیک چه خاطره هایی از تجاوز و دست مالی شدن توسط همین پدران رحمانی دارند درست مثل جامعه ی ایران که بسیاری از روحانی ها همین برخورد الهی و آسمانی و رحمانی رو با پسربچه ها دارند