ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج ديپلمات ايرانی در اروگوئه به اتهام بمبگذاری تقلبی در برابر سفارت اسرائيل

تحقيقات سرويس امنيتی اروگوئه پس از کشف يک بمب تقلبی در نزديکی سفارت اسرائيل نشان داده که فردی در سفارت ايران در اين حادثه دست داشته‌ است.

دولت اروگوئه اوایل ماه ژانویه يک ديپلمات ارشد ايرانی را به خاطر کار گذاشتن بمبی تقلبی در نزديکی سفارت اسرائيل در مونته‌ويدئو اخراج کرد.

يک سگ بمب‌ياب اين بمب را در ۷۰ متری سفارت اسرائيل در اروگوئه کشف کرد

روزنامه اسرائيلی «هاآرتص» نوشت که «يک مقام ارشد دولتی در اورشليم» از اخراج اين ديپلمات ايرانی حدود دو هفته پيش پرده برداشت.

بر اساس اين گزارش، مقام‌های دولت اروگوئه به اسرائيل درباره اين اتفاق گزارش داده‌اند، اما دولت اسرائيل از رسانه‌ای‌کردن آن خودداری کرده‌است.

به گزارش هاآرتص، تحقيقات سرويس امنيتی اروگوئه پس از کشف يک بمب تقلبی در نزديکی سفارت اسرائيل نشان داده که فردی در سفارت ايران در اين حادثه دست داشته‌ است.

در ادامه اين گزارش ادعا شده‌است که دولت اروگوئه برای مشورت و رايزنی سراغ سفارت ايران می‌رود و پس از اتمام اين رايزنی‌ها، يکی از ديپلمات‌های ارشد در سفارت ايران اخراج می‌شود.

خبرگزاری فارس در ایران نیز با اعلام این خبر نوشت «اوایل ماه گذشته میلادی یک  انفجار کوچک در ساختمانی در در مونته ویدئو رخ داد. بعدا اعلام شد که عامل این انفجار بمبی بوده که به صورت کامل عمل نکرده است.»

مقام‌های رسمی ایران تا کنون درباره ین خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

وزير خارجه اسرائيل از تأييد يا تکذيب اين حادثه خودداری کرده‌است. يک سخنگوی وزارت خارجه به اين خبرگزاری گفته‌ است که «من از اين ماجرا اطلاع دارم، اما چيزی برای افزودن در اين زمينه ندارم.»

در همین حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرانا وزارتخانه های کشور و امور خارجه اروگوئه با انتشار اطلاعیه مشترکی، ادعای یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر اخراج یک دیپلمات بلندپایه ایرانی از این کشور آمریکای جنوبی را به اتهام دست داشتن در یک بمبگذاری تکذیب کردند.

با این حال زمانه به طور مستقل نمی‌تواند انتشار چنین بیانیه‌ای را تأیید کند.

کشف يک بمب تقلبی

هشتم ژانويه، مأموران ويژه اروگوئه بمبی را خنثی کردند که دست آخر تقلبی‌بودن آن معلوم شد. اين بمب در نزديکی سفارت اسرائيل و در مجتمع اداری مرکز تجارت جهانی در شهر کار گذاشته شده‌بود. يک سگ بمب‌ياب اين بمب را در ۷۰ متری سفارت اسرائيل کشف کرد.

بر اساس گزارش پليس، اين بمب کاملاً شبيه يک بمب واقعی بوده. این بمب تلقبی شامل فيوز، چاشنی انفجاری، و ديگر عناصر يک بمب واقعی بوده است.

آلفردو لارامندی، فرمانده تيپ ويژه خنثی‌سازی بمب اروگوئه توضيح داده‌است که «اين بمب هرگز خطری به وجود نمی‌آورد» اما هشدار داد که شايد اين حادثه تمرينی برای بمبگذاری واقعی بوده‌باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اینها تروریست و جاسوس را بعنوان دیپلمات میفرستند.

  • هوشنگ

    تمام کشورهای دنیا دنبال منافع ملی خود هستند و فقط حکومت اخوندی است که دنبال دشمنی کور و بی منطق با اسرائیل است یکی نیست از اخوندها بپرسه شما که قبل از انقلاب خودتون را برای فلسطینیان می کشتید عملکرد عرفات در جنگ ایران و عراق چه بود ؟عملکردش فرستادن 1500چریک فلسطینی برای کمک به صدام بود و یا در قضیه سوریه عملکرد خالد مشعل چه بود؟عملکردش اموزش مخالفان سوری و انتقال مقرش از دمشق به قطر حامی اصلی داعش بود نگاه فلسطینیان به اخوندا ی حاکم بر ایران نگاه شخص عاقل به شخص احمق است که شخص عاقل فقط چشمش دنبال پول شخص احمق است و باید گفت حماقت هم حدی دارد