ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ایزدی‌ها را در گورهای دسته‌جمعی خاک کرده

یک گور دسته‌جمعی حاوی بقایای حداقل ۲۳ ایزدی مرتبط با کشتار این گروه توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال عراق پیدا شد.

یک گور دسته‌جمعی حاوی بقایای حداقل ۲۳ ایزدی مرتبط با کشتار این گروه توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال عراق پیدا شد؛ این دومین گور دست‌جمعی اقلیت ایزدی است که در این هفته یافت می‌شود.

بر بقایای کشته‌شدگان آثار گلوله نمایان بوده و برخی در حالی که دستانشان از پشت بسته بوده، اعدام شده‌اند.

روز جمعه ۱۷ بهمن ماه، گور دست جمعی‌ای در نزدیکی روستای بردیان در شمال عراق خاک‌برداری شد. فؤاد عثمان، سخنگوی دولت منطقه‌ای کردستان، در تاریخ ۱۸ بهمن ماه این خبر را تایید کرد و گفت که بر بقایای کشته‌شدگان آثار گلوله نمایان بوده و برخی در حالی که دستانشان از پشت بسته بوده، اعدام شده‌اند.

به نظر می‌آید این استخوان‌ها بقایای ایزدی‌هایی هستند که سال گذشته توسط نیروهای گروه «دولت اسلامی» کشته شدند. در گودالی که روز ۱۲ بهمن ماه در منطقه نینوا خاک‌برداری شد، بقایای ۲۶ نفر دیگر نیز پیدا شده است. در میان بقایای این گور، استخوان های ۲ زن و ۶ نوزاد نیز یافت شده است.

عثمان می‌گوید که گورهای دست‌جمعی بیشتر از این‌ها هستند و تحقیقات آن‌ها نشان داده که اعضای این اقلیت مذهبی در منطقه حردان هم در گورهای دست‌جمعی دفن شده‌اند.

ویان دخیل، تنها نماینده اقلیت ایزدی در مجلس عراق می‌گوید که بررسی‌های اولیه از این گورهای دست جمع نشان می‌دهد که بقایا متعلق به دوران کشتار ایزدی‌ها در تابستان گذشته است. او در ادامه گفت هنوز مشخص نیست که این انسان‌ها چگونه کشته شده‌اند اما بر جمجمه‌های برخی از آن‌ها اثر ضربه دیده می‌شود و استخوان‌ها شکسته‌اند.

گروه «دولت اسلامی» ایزدی‌های را «شیطان‌پرست» می‌داند و می‌گوید آن‌ها باید اسلام بیاورند یا که کشته شوند.

پیشروی‌های داعش در شمال عراق که از ماه ژوئن ۲۰۱۴ آغاز شد، موجب تصرف بخش‌های بزرگی از مناطق ایزدی‌نشین عراق شد. شبه‌نظامیان جهادی داعش کمپین قتل، آدم‌ربایی، اسارت و تجاوز به ایزدی‌ها را آغاز کردند که توسط سازمان ملل با عنوان «تلاش برای ارتکاب به نسل‌کشی» محکوم شد.

پیروان آیین ایزدی در عراق، سوریه، ترکیه و ایران پراکنده‌اند. آنها کرد هستند و کانون زیست‌شان بیش از همه، در حوالی موصل و در نزدیکی ارتفاعات سنجار قرار دارد. بسیاری از آنها به خاطر پیگرد‌های مستمر به کشورهای خارجی گریخته‌اند. شمار آنها بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.