ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام برنامه‌ دولت چپ‌گرای یونان: پایان ریاضت اقتصادی

سيپراس با اعلام سياست‌های مالی و اجتماعی دولت خود گفت که حداقل دستمزد کارگران را افزايش می‌دهد و برق را برای طبقه فقير جامعه يونان رايگان می‌کند.

آلکسیس سيپراس، نخست وزير يونان با اعلام برنامه دولت چپ‌گرای خود، پذيرفتن هرگونه سياست رياضت اقتصادی جديد را قاطعانه رد کرد.

یانیس واروفاکیس وزیر اقتصاد و آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جدید یونان

سيپراس يکشنبه (۸ فوريه،۱۹بهمن)، در نخستين سخنرانی رسمی خود به عنوان نخست‌وزير در مجلس يونان گفت که يونان کمک مالی بیشتری دريافت نخواهد کرد و قصد دارد بر سر بدهی‌های خود به توافق برسد.

سيپراس گفت اين توافق بايد از هرگونه جزر و مد اقتصادی تا پيش از رسيدن به يک پيمان قاطع جديد جلوگيری کند.

او در بخش دوم سخنرانی خود به سياست‌های مالی و اجتماعی دولتش پرداخت و گفت حداقل دستمزد کارگران را افزايش می‌دهد و برق را برای طبقه فقير جامعه يونان رايگان می‌کند.

نخست‌وزیر و رهبر حزب چپ‌گرای سیریزا قرار است پنجشنبه در بروکسل با رهبران اتحاديه اروپا ديدار کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هفته قبل گفته بود که بدهی‌های يونان را به هيچ وجه کاهش نخواهد داد.

يک مقام ارشد يونانی به خبرگزاری رويترز گفت که رهبران اروپا از سيپراس نبايد انتظار داشته باشند که خشم خود را از سياست‌های رياضت اقتصادی تحميل شده به يونان از طرف اتحاديه اروپا کاهش دهد. اين مقام که نخواست نامش فاش شود، درباره اجلاس سران اتحاديه اروپا گفت: «سيپراس در بروکسل بسيار صريح رفتار خواهد کرد.»

رهبر حزب سیریزا پيش از اين گفته بود که سياست‌های رياضت اقتصادی تنها به فقير شدن مردم يونان کمک کرد.

حزب سیریزا که در انتخابات اخیر یونان پیروز شد پیشتر جنبشی بود که هم چپ‌ها، هم هواداران محیط زیست و هم فمینیست‌ها وزن سنگینی در آن دارند. این حزب در آغاز، در دوره حکومت نظامیان در یونان (۱۹۶۷- ۱۹۷۴)، جنبشی بود که اکثریت اعضای آن را جداشدگان از حزب کمونیست هوادار شوروی یونان تشکیل می‌دادند.

رهبر این حزب که اکنون ریاست دولت يونان را نیز در دست دارد، می‌خواهد بر سر بدهی‌های خود به توافق برسد. برای اولين قدم آنها بسته نجات مالی هفت میليارد و ۲۰۰ میليون يورويی را به حالت تعليق در می‌آورند. همچنين آنها می‌خواهند در سود ۱.۹میليارد يورويی از اوراق قرضه يونان که توسط بانک مرکزی و ديگر نهادهای منطقه يورو نگه می‌شود، سهيم باشند.

دولت يونان گفته قصد ندارد از روسيه وام مالی بگيرد.

در آغاز سال ۲۰۱۲ يونان توانست با تخصيص برخی از منابع خود به وام‌دهندگان در حدود ۱۰۰ ميليارد يورو از بدهی‌های خود را کاهش دهد.

اما اين کشور هنوز هم با انبوهی از بدهی مواجه است. اين بدهی‌ها که در حدود ۳۱۵ ميليارد يورو ارزيابی می‌شود، که بيش از ۱۷۵درصد توليد ناخالص داخلی اين کشور است. اين مبلغ در تاريخ اتحاديه اروپا يک رکورد به حساب می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rozbeh

    بانک مرکزی یونان تا بیش از ۱-۲ پول در خزانه ندارد بسیار هیجان انگیزست ببینم نخست وزیر یونان چگونه از عهده وعده های انتخاباتیش بر خواهد آمد. اول یه عده سیاستمدار غیر مسئول با وعده های چرب و نرم انتخاب میشوند کشور را زیر قرض میبرند در مر حله بعد یک عده سیاستمدار غیر مسئول دیگر با وعده عدم پرداخت آن قرض و غوله انتخاب شده وسر کار می آیند. چنین جامعه ایی غیر مسئول و. ساده اندیشی سزاوار چنین سیاستمدارانیست من فکر نمیکنم این بار یونان و یونانیها به این سادگی بتوانند از زیر بار مسئولیتشان در بر وند و به تعهدات مالیشان پشت کنند.