ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک مقام سپاه: ۴۲ ميليون ايرانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

يک مقام سپاه می‌گويد ۹ ميليون ايرانی عضو واتس‌آپ و ۱۲ ميليون نفر هم عضو وايبر هستند.

غلام‌علی ابوحمزه، يکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران خبر داده که ۴۲ ميليون ايرانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسين استان همدان در گردهمايی «فرماندهان گردان‌های امام حسين» گفت که ۹ ميليون ايرانی از شبکه اجتماعی موبايلی واتس‌آپ، ۱۲ ميليون نفر از وايبر و ۲۱ ميليون نفر ديگر هم از لاين استفاده می‌کنند.

اين نخستين بار است که آمار عضويت شهروندان ايرانی در شبکه‌های اجتماعی موبايلی با اين جزييات اعلام شده است.

اين مقام نظامی افزود: «ما با استفاده از تکنولوژی مخالف نيستيم اما نحوه استفاده درست و فرهنگ استفاده درست هنوز وجود ندارد.»

هفته گذشته نيز علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفته بود بيش از ۹ ميليون ايرانی عضو وايبر و بيش از چهار ميليون نفر نيز عضو فيس‌بوک هستند.

با وجود استفاده گسترده شهروندان ايرانی از شبکه‌های اجتماعی اما مقامات قضايی خواهان فيلتر اين شبکه‌ها هستند، موضوعی که البته دولت با آن موافق نيست و قصد دارد فیلترینگ هوشمند را در این زمینه اجرا کند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، چند هفته پيش گفته بود فيلترينگ برخی از نرم‌افزارهای موبايل همچنان پابرجاست و دستگاه‌های مربوط موظف هستند که اين دستور را اجرا کنند.

حکم دستگاه قضايی در مورد فيلترينگ شبکه‌های اجتماعی تانگو، واتس آپ و لاين اواخر دی‌ماه گذشته اعلام شد و گفته می‌شد که اين حکم به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان مجری نيز ابلاغ شده اما اين وزارتخانه آن را مسکوت گذاشته است.

مقام‌های دولتی و در رأس آن حسن روحانی، رئيس‌جمهور مخالف فيلتر کامل شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گفته علی جنتی «استفاده از اين ابزارها اجتناب‌ناپذير است و کسی‌نمی تواند در برابر آن بايستد زيرا با وجود فيلتر شدن برخی از سايت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازهم با فيلترشکن از اين فضاها استفاده می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.