ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصرار جمهوریخواهان آمریکایی بر ارسال سلاح به اوکراین

صدراعظم آلمان به واشنگتن رفته است. مرکل و اوباما با تامین تسلیحاتی دولت کی‌یف مخالفند اما جمهوریخواهان تحریم اقتصادی روسیه را کافی نمی‌دانند.

بحران اوکراین و پیگیری طرح صلح، محور گفت‌وگوهای صدراعظم ‌‌آلمان با مقامات آمریکایی در سفر به واشنگتن خواهد بود. مرکل و اوباما هر دو با تامین تسلیحاتی دولت کی‌یف مخالفند.

اجتماع در برابر کاخ سفید در فراخوان به ارسال سلاح به اوکراین

صدراعظم آلمان عصر دوشنبه ۹ فوریه با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار می‌کند. کانون مذاکرات مرکل و اوباما، مناقشه شرق اوکراین و راه‌کارهای دیپلماتیک برای حل بحران خواهد بود. در میان رهبران غربی، آنگلا مرکل بیشترین نفوذ را روی پوتین دارد.

مرکل یک چهره کلیدی در گفت‌وگوهای صلح اوکراین است و اوباما چنین موقعیتی ندارد. چنین واقعیتی برای جمهوریخواهان ناخوشایند است و نزد آنها به معنای ضعف اوباما تلقی می‌شود.

ارسال اسلحه به اوکراین تاکنون از سوی اوباما رد شده اما کمیته تسلیحاتی سنای آمریکا و نمایندگان جمهوریخواه به او برای تصمیم در این زمینه فشار می‌آورند. دیدار اوباما و مرکل از نظر تاکید بر سیاست واحد اروپا و آمریکا در بحران اوکراین اهمیتی نمادین دارد.

حامیان ارسال سلاح برای دولت کی‌یف اصرار دارند که تحریم‌های اقتصادی، به تنهایی نمی‌تواند جلوی سیاست روسیه در شرق اوکراین را بگیرد. در طرحی که جمهوریخواهان آمریکایی در دست تهیه دارند، ارسال موشک‌های ضدتانک و پهپاد برای دولت اوکراین در اولویت قرار دارد. صدراعظم آلمان تاکید می‌کند که هرگونه تأمین تسلیحاتی اوکراین، به گسترش دامنه کشمکش می‌انجامد. مرکل برای گفت‌‌وگو در این زمینه، با نمایندگان کنگره آمریکا نیز دیدار خواهد کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش از این تاکید کرده که بین آمریکا و اروپا به خاطر موضوع اوکراین، شکاف نیفتاده است. تام دونیلتون، مشاور امنیتی پیشین اوباما در همین ارتباط از تقسیم استراتژی میان دو متحد صحبت کرده و گفته است: «بحث ارسال سلاح موجب پویایی در گفت‌وگوهای صلح شده است.»

صدراعظم آلمان در بدو ورود به واشنگتن

مرکل پس از بازگشت از آمریکا در نشست چهارگانه مینسک شرکت می‌کند. روسای جمهور فرانسه، روسیه و اوکراین قرار است به همراه صدراعظم آلمان، چهارشنبه ۱۱ فوریه به بحث پیرامون تدوین بسته اقدامات اجرایی برای برقراری صلح در اوکراین بپردازند. مرکل پس از ملاقات‌های قبلی با پوتین و پوروشنکو تاکید کرده که هیچ تضمینی برای موفقیت طرح صلح وجود ندارد.

طرح صلح مرکل و اولاند به موازات توافق در ناتو برای تشکیل یک سپاه ۵ هزار نفری ویژه اعلام شد. وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان ناتو تصمیم گرفته‌اند نیرویی زبده موسوم به «نوک پیکان ناتو» تشکیل دهند که بتواند ظرف دو تا سه روز در مناطق بحرانی جابه‌جا شود و توان عملیاتی داشته باشد.

دبیرکل ناتو خطاب به روسیه گفته است، پیمان آتلانتیک شمالی اعضای خود در شرق اروپا را تنها نمی‌گذارد.

در توافق آتش‌بس که پنجم سپتامبر ۲۰۱۴ در پایتخت بلاروس امضا شد، طرفین به ایجاد یک منطقه بی‌طرف به شعاع ۳۰ کیلومتر از مرکز درگیری‌ها، تبادل اسرا و بر زمین گذاشتن سلاح ملزم شده‌اند. آتش‌بس اما کاملاً شکننده بوده و مکرراً نقض شده است.

سازمان ملل برآورد کرده که از زمان شروع درگیری‌ها در شرق اوکراین، بیش از ۵۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.