ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک گام تا رسیدن به توافق اتمی؟

ایرج ادیب‌زاده - آیا نگرانی جامعه جهانی از برنامه هسته‌ای ایران که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده، به پایان خود نزدیک می‌شود؟ سخنان مسئولان جمهوری اسلامی این گمان را تقویت می‌کند.

آیا نگرانی جامعه جهانی از برنامه هسته‌ای ایران که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده، به پایان خود نزدیک می‌شود؟گفته‌های مسئولان جمهوری اسلامی چنین گمانی را تقویت می‌کند.

وزیر خارجه عمان روز ۱۴ بهمن ۹۳ خبر داد که «انجام توافق پایانی نزدیک است.» سخنگوی کاخ سفید گفته است: «اوباما  هرگونه طرح کنگره را که براساس آن توافق جامع با ایران باید منوط به تصویب مجلس نمایندگان باشد وتو می‌کند.»

آیت‌الله خامنه‌ای نیز یکشنبه ۱۹ بهمن در دیدار با شماری از کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: «با توافق هسته‌ای خوب، که در بر دارنده  عزت، احترام و پیشرفت ملت ماست موافقیم.» در همین روز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پس از گفتوگوهای طولانی با جان کری وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه گروه شش در مونیخ گفت : «اکنون زمان توافق با ایران بر سربرنامه هسته ای‌ است، اما شرط توافق، احترام به ایران است.»

خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم هشدار داد: «نباید فرصت استثنایی رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران و گروه شش را از دست بدهیم.»

* آیا به توافق پایانی نزدیک می‌شویم؟

* در این صورت جنس این توافق چیست؟

* جمهوری اسلامی چگونه می‌تواند این توافق را در داخل «بفروشد»؟ آیا رهبری پشت آن خواهد ایستاد یا آز آن فاصله می‌گیرد تا بعد بگوید یک جام زهر تحمیلی بود؟

* و در آمریکا آیا اوباما می‌تواند مخالفان توافق در واشنگتن و اسراییل را مهار کند؟

این پرسش‌ها را «رادیو زمانه» با دو کارشناس برنامه هسته‌ای ایران در میان می‌گذارد:  مهران مصطفوی در پاریس  و رضا تقی‌زاده در گلاسکو.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    دو طرف برداشتشان از توافق در تضاد است . ۵+۱ عقیم سازی اتمی اینها را میخواهد و اینها لغو آنی تحریمها بدون دادن هیچ گونه تعهدی را میخواهند! توافق غیر ممکن!!

  • nader

    یک گام چندین هزار کیلومتری تا توافق !