ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار اسد: از عملیات آمریکا علیه داعش باخبر می‌شویم

رئیس جمهور سوریه می‌گوید اطلاعات مربوط به حملات هوایی علیه داعش به رهبری آمریکا، از طریق کشورهایی مثل عراق به سوریه می‌رسد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفته است که اطلاعات مربوط به حملات هوایی علیه داعش به رهبری آمریکا، از طریق کشورهایی مثل عراق به سوریه می‌رسد. آمریکا از ماه سپتامبر برای به عقب راندن داعش بمباران مواضع آن را آغاز کرده است.

رئیس جمهوری سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» تاکید کرده است که سوریه با آمریکا هیچ‌گونه همکاری ندارد.

اسد دریافت اطلاعات و ارسال پیام از طریق کشورهای ثالث را تایید کرده و آن را نوعی همکاری غیرمستقیم دانسته اما عنوان کرده که هیچ گفت‌و گویی میان دو کشور برقرار نشده است. به گفته او پیام‌های دریافت شده عمومی بوده‌اند نه عملیاتی.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرده که دولت او پیش از آغاز حملات ائتلاف ضد داعش از آن اطلاع داشته اما درباره جزئیات چیزی نمی‌دانسته است. آمریکا پیش‌تر و در ماه سپتامبر گذشته گفته بود که پیش از نخستین حمله، سفیر سوریه در آمریکا را از آن مطلع کرده است.

بشار اسد استفاده ارتش سوریه از بمب‌های بشکه‌ای را برای سرکوب اعتراضات رد کرده است. گروه‌های حقوق بشری سوریه را به استفاده از بمب‌های بشکه‌ای و پرتاب مواد منفجره به کمک هلیکوپترهای ارتش به سوی متهم می‌کنند.

اسد در مصاحبه خود گفته است: «ما در ارتش‌مان بمب، موشک و گلوله داریم. اما هرگز بمب بشکه‌ای نداشته‌ایم.» او گفته است که جنگ به هر حال تلفات دارد.

بمب‌های بشکه‌ای، بشکه‌هایی حاوی مواد منفجره و براده‌های آهن و میخ هستند که پس از پرتاب آنها توسط هلیکوپتر بر روی اهداف، منفجر شده و ضایعات مرگبار آن به هر سو پراکنده می‌شوند.

اسد مدعی شده که کشورش با وجود بحران‌ها شکست نخورده و دولت و نهادهای حکومتی این کشور همچنان وظایف خود را برای مردم سوریه انجام می‌دهند.

آمریکا پیش‌تراعلام کرده بود که اسد نمی‌تواند بخشی از برنامه آمریکا برای مبارزه با داعش باشد چرا که او خود بخشی از این مشکل است.

دولت سوریه برنامه ویژه‌ای برای مقابله با داعش دارد که شامل حملات هوایی در‌‌ همان مناطقی است که ائتلاف ضدداعش هم آن را بمباران می‌کند. بر همین اساس تصور می‌شود که ارتش‌های سوریه و آمریکا در مورد محل بمباران با هم تبادل اطلاعات می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا پس از شروع اعتراضات سال ۲۰۱۱ در سوریه، از اسد خواست از قدرت کناره‌گیری کند. آمریکا همچنین به برخی از گروه‌های مخالف اسد کمک‌های محدود نظامی کرده است.

اکنون مقامات آمریکایی می‌گویند که از موضع خود درباره اینکه اسد باید از قدرت کنار برود پایین نیامده‌اند، اما ماه‌هاست که سیاستی برای تحقق این خواسته در پیش نگرفته‌اند و اولویت آن‌ها به مبارزه با داعش تغییر یافته است.

با وجود چهار سال جنگ داخلی، دولت سوریه حاکمیت خود را بر مناطق اصلی در غرب کشور و از جمله در دمشق حفظ کرده و در شرق و شمال هم مناطق زیادی را در کنترل دارد. حکومت شیعه عراق به همراه ایران و حزب‌الله لبنان در جریان درگیری‌های داخلی سوریه متحد این کشور به شمار آمده‌اند. مقامات عراقی می‌گویند که به دولت ایران هم درباره حملات اتئلاف ضد داعش اطلاعات می‌دهند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که در لندن مستقر است، شنبه ۷ فوریه اعلام کرد که چهار سال جنگ داخلی در سوریه بیش از ۲۱۰ هزار کشته به جا گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Azad

    حمله به داعش و نابوری اون باید همزمان با نابودی اسد اتفاق بیفته مگرنه منطقه میشه جولانگاه سپاه قدس و شکست ارتش آزاد سوریه و بمبگذاری و مین سر راه سربازان امریکایی