ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت مالی روسیه و چین از یونان در چشم‌انداز

آتن از پیشنهاد کمک مالی روسیه و چین استقبال کرده. وزیر اقتصاد یونان به بروکسل و وزیر خارجه این کشور به مسکو سفر می‌کند.

روسیه و چین به یونان پیشنهاد کمک مالی داده‌اند. آتن از این پیشنهاد استقبال کرده و قصد دارد جوانب آن را بسنجد. وزیر اقتصاد یونان به بروکسل و وزیر خارجه این کشور به مسکو سفر می‌کند.

آیا آتن کمک مالی روسیه و چین را می‌پذیرد؟

آتن می‌گوید روسیه و چین پیشنهاد داده‌اند که برای تخفیف بحران اقتصادی در یونان به این کشور کمک مالی کنند. به گفته نیکوس چونتیس، معاون وزیر خارجه یونان پیشنهادهای روسیه و یونان «روی میز» قرار دارند و دولت یونان اکنون قصد دارد این پیشنهادها را به بحث بگذارد و جوانب آن را بسنجد.

چونتیس گفته است دولت یونان از چین و روسیه تقاضای کمک مالی نکرده است، اما از هرگونه پیشنهادی که بتواند بحران اقتصادی این کشور را تخفیف دهد، استقبال می‌کند.

به گفته معاون وزیر خارجه یونان با این‌حال همچنان همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا برای آتن در اولویت قرار دارد.

یانیس واروفاکیس، وزیر اقتصاد یونان روز گذشته اعلام کرده بود که این کشور خود را به کشورهای اتحادیه اروپا محدود نمی‌کند.

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان اوایل فوریه از کمک‌های احتمالی مالی روسیه استقبال کرده بود، اما گفته بود به این کمک‌ها چندان امیدوار نیست.

در پرتو این تحولات، نیکوس کوتسیاس، وزیر خارجه یونان امروز، ۱۱ فوریه به روسیه سفر می‌کند. هم‌زمان وزرای اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل با وزیر اقتصاد یونان دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند. این نخستین دیدار آنان پس از روی کار آمدن دولت جوان و چپ‌گرای آلکسیس سپیپراس در یونان است.

هدف دولت سیپراس این است که کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به یونان ادامه پیدا کند. مدت این کمک‌ها که با اقتصاد ریاضتی درآمیخته، آخر فوریه به سر می‌رسد. چنانچه بین یونان و اتحادیه اروپا توافقی شکل نگیرد، دولت یونان در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد و آنگاه این احتمال وجود دارد که از حوزه کشورهای یورو خارج شود.

پانوس کامنوس، وزیر اقتصاد یونان، شامگاه گذشته، پیش از سفر به بروکسل احتمال پذیرش کمک مالی یونان از چین و روسیه را در چشم‌انداز قرار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.