ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریزگردها به بوشهر رسیدند؛ آماده باش هلال احمر در خوزستان

بحران ریزگردها در خوزستان ادامه دارد. برخی از پروازهای فرودگاه استان بوشهر هم لغو شده. مردم در شهرهای آبادان و اهواز بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

بحران ریزگردها در خوزستان ادامه دارد. ریزگردها به بوشهر رسیده‌اند و برخی از پروازهای فرودگاه استان بوشهر لغو  شده. مردم در شهرهای آبادان و اهواز بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. هلال احمر می‌گوید در خوزستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

منابع مختلف خبری از برگزاری چند تجمع در روز پنجشنبه ۲۳ بهمن در شهرهای بزرگ خوزستان خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گرد و غبار و ریزگردها که از هفته پیش استان خوزستان را در بر گرفته بود، اکنون نقاط مختلف استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

همچنین به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با تداوم وضعیت آلودگی هوا در اهواز، جمعی از شهروندان اهوازی در محل بلوار ساحلی این شهر دست به تجمعی اعتراضی زدند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی خواستار توجه جدی دولت به این معضل و حل مشکلات آلودگی این شهر شدند.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده است گروهی بالغ بر ۲۰۰ نفر در آبادان مقابل بیمارستان «امام خمینی» تجمع کردند و خواستار اقدام فوری و کارشناسی مسئولان کشوری و استانی برای حل مشکلات ناشی از آلودگی هوای خوزستان شدند. به گزارش ایرنا در این تجمع شعارهایی مانند «آب و هوای سالم/حق مسلم ماست»، «آبادان شهر ماست/ هوای پاک حق ماست» سر داده شد. تجمع آبادان ساعت ۲۰ شب پنجنشبه پایان یافت.

هجوم ریزگردها در خوزستان باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شهرهای این استان طی هفته جاری و هفته گذشته شده است.

آماده باش هلال احمر در خوزستان

با تشدید بحران ریزگردها در خوزستان، مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از آماده باش جمعیت هلال احمر در خوزستان خبر داده و گفته است که ۳۳۵ نیروی عملیاتی در قالب ۷۵ تیم امدادی به امداد رسانی مشغول هستند.

هلال احمر در مجموع ۴۰۰ هزار ماسک میان مردم در ۱۲ شهر استان خوزستان توزیع کرده است.

ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز که به استان خوزستان سفر کرده است گفت که در مجموع ۷۵ دستگاه خودرو از جمله ۴٣ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٢١ دستگاه خودرو کمک دار سبک و ١٠ خودرو سواری برای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته شده است.

غلظت ریزگردها: اهواز ۳۵ برابر و آبادان ۱۵ برابر حد مجاز

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به خبرگزاری ایرنا گفته است میزان غلظت ریزگردها در هوای اهواز در عصر پنجشنبه، پنج هزار و ۱۸۹ میکروگرم برمترمکعب است که ۳۴ برابر حد مجاز است. با تشدید ریزگردها، روز پنجشنبه بعدازظهر پنج پرواز در فرودگاه اهواز لغو شد.

در همین حال اداره کل محیط زیست آبادان  نیز میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان در عصر پنجشنبه را بیش از دو هزار و ۳۸۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۱۵ برابر حد مجاز اعلام کرد.

احمد موسوی آزاد، از شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست، تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

تشدید بحران ریزگردها در خوزستان و استان‌های غربی مانند ایلام، انتقادهای شدید برخی از نمایندگان مجلس از دولت و سازمان حفاظت محیط زیست را به همراه داشته است.

معصومه ابتکار می‌گوید دولت «بسته اقدامات اجرایی» برای مقابله با ریزگردها تهیه کرده است. نمایندگان مجلس به دلیل سفر نکردن ابتکار به خوزستان به شدت از او انتقاد کرده و خواهان استعفای او شده‌اند.

محمدرضا نقدی، اعلام کرده این سازمان آمادگی دارد ۵۰ هزار نفر بسیجی را برای حل مشکل ریزگردها به خوزستان اعزام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    ۵۰ هزار نفر بسیجی قرار است چه غلطی کنند؟ حتماّ هر کس اعتراض کرد حسابش را برسند!