ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکو حرام رای‌دهندگان در انتخابات نیجریه را تهدید به مرگ کرد

شبه‌نظامیان بوکو حرام پس از حمله به شهر گومبه در شمال شرق نیجریه، در اعلامیه‌ای رای‌دهندگان در انتخابات این کشور را تهدید به مرگ کرده‌اند.

مقامات نظامی نیجریه می‌گویند که شبه‌نظامیان بوکو حرام پس از حمله و به تصرف در آوردن شهر گومبه در شمال شرق نیجریه، عقب‌نشینی کرده‌اند. بوکو حرام مردم این شهر را تهدید کرده که اگر در انتخابات ماه مارس نیجریه شرکت کنند، کشته خواهند شد.

عکس از آرشیو: بمب‌گذاری‌های پیشین بوکو حرام در گومبه

روز شنبه ۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن ماه، شهر گومبه در شمال شرق نیجریه مورد حمله شبه‌نظامیان بوکو حرام قرار گرفت.

اطلاعات متناقضی از این حمله منتشر شده است. شاهدان عینی می‌گویند که شهر در طی روز در محاصره بوکو حرام بوده است. اما مقامات امنیتی دولت نیجریه می‌گویند که ارتش این کشور با این شبه‌نظامیان جهادی جنگیده و آن‌ها اکنون عقب‌نشینی کرده‌اند.

در تمام طول روز صدای انفجار و تیراندازی از ایستگاه‌های بازرسی که در مرزهای گومبه قرار گرفته‌اند شنیده می‌شده است. شاهدان بر این باورند که حداقل در ابتدای حمله بوکو حرام، نیروهای ارتش نیجریه پست‌های خود را ترک کرده‌اند و نیروهای بوکو حرام وارد شهر شده‌اند.

عبدالحسن در گفت‌وگو با رویترز گفته است که شدت حملات بوکو حرام به حدی بود که سربازان ارتش نیجریه پس از مدتی پست‌های خود را ترک کردند. ستیزه‌جویان جهادی سپس وارد مرز شهر گومبه شدند و ایستگاه پلیسی را به آتش کشیدند.

عبدالحسن از داخل شهر فرار کرده است و در شیارهای تپه‌ای پناه گرفته و به گفته او در تمام طول روز شنبه صدای تیراندازی همچنان می‌آمده است.

حسنیه نیاجی، از شهروندان ساکن گومبه، تصمیم گرفته است که در طول این درگیری‌ها در داخل منزلش بماند. او به رویترز گفته است که تیراندازی‌ها در طول روز ادامه داشته‌ است.

ساکنان دیگر شهر به اسوشیتد پرس گفته‌اند که نیروهای بوکو حرام در یک کاروان وانت‌بار وارد شهر شدند و با ارتش نیجریه درگیر شدند. با آمدن دو هواپیمای جنگنده‌ ارتش نیجریه، این نیروها ده‌ها تن از اجساد باقی‌مانده از درگیری را سوار خودروهایشان کردند و از شهر خارج شدند.

شبه‌نظامیان بوکو حرام در حین خروج از گومبه اعلامیه‌هایی را در سطح شهر پخش کردند و در پیامی مردم را تهدید کرده‌اند که در انتخابات آتی نیجریه شرکت نکنند. این انتخابات که پیش از این قرار بود، روز ۱۴ فوریه باشد، به روز ۲۸ ماه مارس موکول شده است.

دولت نیجریه دلیل عقب انداختن انتخابات ۱۴ فوریه را ناامنی‌های ایجاد شده توسط گروه جهادی بوکو حرام اعلام کرده است.

اسوشیتد پرس یک کپی از پیام هشدار بوکو حرام به مردم نیجریه را به دست آورده که در آن نیروهای جهادی مردم را تهدید می‌کنند که مراکز رأی‌دهی  در روز ۲۸ مارس مورد حمله نظامی قرار خواهند گرفت.

در این پیام همچنین نوشته شده بود: «ما همه شما را دعوت می‌کنیم تا در آغوش فقه اسلامی، در جهاد به ما بپیوندید.»

گومبه از شهرهای شمالی شرقی نیجریه است بارها و بارها توسط حملات انتحاری و سایر بمب‌گذاری‌های اسلام‌گرایان بوکو حرام مورد تهاجم قرار گرفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.