ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در شرق اوکراین به‌طور عمومی برقرار است

پس از توقف نبردها در پی آتش‌بسی که بر اساس توافقنامه «مینسک ۲» در شرق اوکراین به اجرا در آمد، درگیری‌های نادری گزارش شده است.

آتش‌بس در نظر گرفته‌شده در توافقنامه «مینسک ۲» که روز پنج‌شنبه به امضا رسید، در پایان روز شنبه ۱۴ فوريه / ۲۵ بهمن به اجرا گذاشته شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، تا آخرین لحظه‌های نزدیک به زمان اجرای آتش‌بس، نبردها در شرق اوکراین همچنان ادامه داشت.

روز گذشته، شنبه ۱۴ فوريه / ۲۵ بهمن نیروهای اوکراینی از حملات شدید جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در اطراف دبالستیو، ماریوپل و دونتسک، سه شهر استراتژیک منطقه، و کشته شدن گروهی از نظامیان و غیرنظامیان خبر دادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به همراه همتای اوکرینی‌اش پترو پوروشنکو، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است روز یکشنبه ۱۵ فوريه / ۲۶ بهمن نخستین برآوردها از برقراری آتش‌بس را بررسی کنند.

آتش‌بس به‌طور عمومی رعایت شده است

به‌نظر می‌رسد با گذشت چند ساعت از آغاز آتش‌بس میان نیروهای اوکراین و جدایی‌خواهان طرفدار روسیه صبح روز یکشنبه نیز این آتش‌بس رعایت شده است.

در این مدت دو طرف از رخ دادن رویدادهای پراکنده‌ خبر داده‌اند. نیروهای اوکراینی صبح یکشنبه از یک حمله مرگبار به مواضع‌شان در منطقه لوگانسک، نزدیک به مرز روسیه گفته‌اند. جدایی‌طلبان نیز اعلام کرده‌اند که نیروهای ارتش اوکراین به سوی آن‌ها در منطقه دبالستیو، پایگاه اصلی شورشیان در ۶۵ کیلومتری شمال غربی دونتسک، آتش گشوده‌اند.

«کشته شدن دو غیرنظامی پس از اجرای آتش‌بس»

گنادی موسکال، فرماندار منطقه لوگانسک که طرفدار کی‌یف است، می‌گوید پس از اجرای آتش‌بس در نیمه‌شب گذشته «شلیک‌های پیاپی موشک‌ها به مرکز شهرک پوپاسنا جان دو غیرنظامی را گرفت».

مقامات اوکراینی تصریح کردند که نبردها پس از ساعت ۳ بامداد تقریباً در تمام منطقه پایان یافت و تنها چند درگیری پراکنده گزارش شده است.

توافقنامه «مینسک ۲» پس از ۱۶ ساعت مذاکره رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه به‌دست آمد و «روزنه امیدی» برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین تلقی شد که در هفته‌های اخیر شدت گرفته بود.

در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.