ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عامل تیراندازی‌های کپنهاگ کشته شد»

دو حمله مسلحانه در کپنهاگ دو کشته به جای گذاشت. پلیس می‌گوید هدف یکی از این حملات، کشتن لارس ویلکس، کاریکاتوریست سوئدی بوده که سال ۲۰۰۷ کاریکاتوری از پیامبر اسلام کشیده است .

پلیس دانمارک اعلام کرد که پشت دو حمله مسلحانه در کپنهاگ که دو کشته به جای گذاشت، یک نفر قرار داشت و این فرد احتمالاً در درگیری با نیروهای پلیس کشته شده است. تاکنون شواهدی از مظنونان دیگر در دست نیست.

روز شنبه کپنهاگ به فاصله کوتاهی شاهد دو حمله مسلحانه بود.

به‌گزارش رویترز، پلیس دانمارک روز یکشنبه ۱۵ فوريه / ۲۶ بهمن در یک نشست رسانه‌ای گفت بامداد یکشنبه هنگامی ‌که پلیس خانه‌ای در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن «نورپورت» را زیر نظر داشت، فرد مظنون به سوی مأموران شلیک کرد که با پاسخ نیروهای پلیس مواجه و در تیراندازی‌ها کشته شد.

روز شنبه ۱۴ فوريه / ۲۵ بهمن کپنهاگ به فاصله کوتاهی شاهد دو حمله مسلحانه بود. ابتدا یک مرد به کافه‌ای به نام «آزادی بیان» که در آن برنامه‌ای درباره آزادی بیان، هنر و کفرگویی برگزار می‌شد آتش گشود و یک نفر را کشت و سه مأمور پلیس را زخمی کرد؛ سپس به مدت کوتاهی پس از این حمله، در شب، در نزدیکی کنیسه‌ای تیراندازی رخ داد که طی آن نیز یک مرد جوان کشته و دو مأمور پلیس زخمی شدند. مردی که به کافه حمله کرده بود پس از حمله با اتومبیل فرار کرده بود.

تصویری که پلیس دانمارک از عامل دو حمله منتشر کرد.

لارس ویلکس، کارتونیست سوئدی که در سال ۲۰۰۷ کاریکاتور پیامبر اسلام را به شکل یک سگ کشیده بود و همچنین فرانسوا زیمره، سفیر فرانسه در دانمارک از شرکت‌کنندگان در برنامه آزادی بیان بودند اما آسیبی ندیدند.

کشته‌شدگان حملات روز شنبه

فردی که در حمله به کافه «آزادی بیان» کشته شد یک مرد ۵۵ ساله بود اما پلیس معتقد است که هدف از حمله به نشست آزادی بیان کشتن لارس ویلکس بوده است. ویلکس ۶۸ ساله پیش از این نیز تهدید به مرگ شده بود. این کارتونیست خود در یک گفت‌وگو اعلام کرد بر این باور است که هدف این حمله او بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که جامعه یهودیان اعلام کرده، دومین قربانی تیراندازی‌های شنبه در کپنهاگ در برابر کنیسه، یک نگهبان جوان یهودی بود. این جوان کسانی را که برای شرکت در جشن مذهبی به کنیسه می‌آمدند کنترل می‌کرد.

به‌گفته دن روزنبرگ آسموسن، رئیس جامعه یهودیان، مهاجم موفق نشد به ساختمان کنیسه که در آن حدود ۸۰ نفر جمع شده بودند وارد شود.

آسموسن گفت پس از حملات تروریستی ماه ژانویه در پاریس جامعه یهودیان اقدامات امنیتی را تقویت کرده بود.

در حملات تروریستی ژانویه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی در پاریس ۱۷ نفر، از جمله چهار کارتونیست برجسته این نشریه، کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    روانشناس دانمارکی Dr. Nicolai Sennels که به اقتضای شغلی خود با تبهکاران مسلمان (همچون مسلمان تروریست نابود شده) درگیر بوده میگوید اسلام مسلمانان را از هر گونه شرم و انسانیت خالی کرده و آنها را تبدیل به هیولا کرده است.

  • شاهد

    به یک روشنگر اصلاحطلب مسلمان یا چپ لننیست برای توجیح عمل این فرد به دلیل تحقیر مسلمانان در کشور دانمارک یا تحقیر شدن او به د لیل فقر طبقاتی نیازمندیم !