ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارشاد درباره تک‌خوانی زنان: رسانه‌ها خبرهای دروغ منتشر می‌کنند

علی جنتی خبرهای مربوط به صدور مجوز به تک‌خوانی زنان را جعلی خواند. وزارت ارشاد گفته است فعلاً با این موضوع برخورد قهری نمی‌کند.

علی جنتی بار دیگر تأکید کرد که وزارت ارشاد به آلبومی که تک‌خوانی زن در آن وجود داشته باشد مجوز نداده است. او گفت در دولت قبل چرا نسبت به این موضوع اعتراضی نمی‌شد.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران شامگاه شنبه ۲۵ بهمن در حاشيه برگزاری جشنواره موسيقی فجر گفت مسايل مربوط به تک‌خوانی زنان «پايه و اساسی ندارد»  و وزارت ارشاد تاکنون به هيچ آلبومی که تک‌خوانی زن در آن وجود داشته باشد مجوز نداده و هرچه بوده همخوانی زنان و مردان بوده است.

چندی پیش حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی، دو نفر از مراجع تقلید شیعه مقیم قم، به انتشار آلبوم «تو را ای کهن بوم دوستت دارم» با هم‌خوانی محسن کرامتی و نوشین طافی اعتراض کردند و خواهان تغییر رویکرد وزارت‌ ارشاد شدند.

رسانه‌های اصولگرایان مخالف دولت نیز در این مدت بارها وزارت ارشاد را به صدور مجوز به تک‌خوانی زنان متهم کرده‌اند و حتی در مهرماه سال جاری هیأت «خانواده شهدا و ایثارگران» از تشکیل پرونده قضایی علیه وزیر ارشاد به دلیل «مجوز اجرای تک‌خوانی زنان در تالار وحدت» خبر داد.

علی جنتی در ادامه سخنان خود برخورد با رسانه‌هایی که این موضوع را منتشر کرده‌اند را تنها بر عهده وزارت ارشاد ندانست و گفت: «برخی از رسانه‌ها و سايت‌های خبری که نسبت به انتشار و تحريف اخبار اقدام می‌کنند تحت قانون مطبوعات هستند که هيأت نظارت بر مطبوعات بايد در مورد آن نتيجه‌گيری کند.»

وزیر ارشاد درباره اين‌که چرا در دولت قبلی با انتشار آلبوم‌هايی با صدای زنان برخورد نمی‌شد گفت: «مواردی در گذشته وجود داشته که در همان آلبوم‌های همخوانی صدای خانم‌ها بر صدای آقايان غالب بوده است منتها در آن موقع قرار نبود اعتراضی شود اما حالا قرار بر اين است که اعتراض انجام شود.»

حسين نوش‌آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد نیز روز شنبه در این‌باره گفت: «بعضی از اخبار و مطالب غيرواقعی که بدون سند و به‌دروغ توسط برخی سايت‌ها منتشر می‌شود، مشمول پيگرد قانونی هستند.»

نوش‌آبادی تأکید کرد: «اين‌گونه فعاليت‌ها قطعاً به‌لحاظ حقوقی قابل پيگيری هستند و ما ابتدا تذکر می‌دهيم که اخبار بی‌اساس و دروغ منتشر نکنند تا مشمول پيگرد قانونی نشوند. بنای وزارت ارشاد فعلاً بر برخورد قهری نيست.»

به‌نظر می‌رسد اختلافات بر سر تک‌خوانی زنان میان مسئولان حکومتی همچنان ادامه یابد. اما آن‌چه در این میان روشن است آن است که این اختلاف نه اختلاف میان مخالفان و موافقان تک‌خوانی به‌عنوان حق طبیعی زنان، که یک اختلاف سیاسی است. هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون از حق طبیعی تک‌خوانی زنان دفاع نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    بابا قرن ۲۱ است .  ازدوران صفوی و قاجار قرنها گذشته ... نمیتوانید مردم ایران را بزور  بقرون وسطی برگردانید.

  • hamid rafi

    بدانیم که یکی‌ از نمودهای استبداد، زن ستیزی است!! برای او پوشش انتخاب میشود! یکی‌ به نام "دین" یکی‌ به نام "تمدن بزرگ"!! و محروم است از تصمیم گیری برای سرنوشت خویش و وطن خود! انسان حقوق دارد قبل از اینکه جنسیت، قومیت، دین یا مرام برایش تعریف شود! انسان دارای حقوق بشر و شهروندی گردیم چون تنها صورت است که انسان آزاد و مستقل گردیم. شاد باشید. حمید