ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۲۱ گروگان مسیحی مصری را گردن زد

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» فیلمی ویدئویی از قتل‌عام مسیحیان قبطی منتشر کرده‌اند. قربانیان کارکنان مصری شاغل در لیبی بودند. در مصر ۷ روز عزای عمومی اعلام شد.

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» فیلمی ویدئویی از کشتار مسیحیان قبطی منتشر کرده‌اند. قربانیان کارگران و کارکنان مصری شاغل در لیبی بودند. در مصر ۷ روز عزای عمومی اعلام شد.

فیلمی از جنایت جدید داعش در اینترنت منتشر شده که کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی را نشان می‌دهد. داعش این شهروندان مصری را از شش هفته قبل در لیبی ربوده بود. فیلم منتشره تحت عنوان «پیامی به خون نوشته برای صلیبیون» بارگذاری شده است.

در این فیلم پنج دقیقه‌ای می‌توان دید که سیاهپوشان داعش، قربانیان خود را در لباس‌های نارنجی رنگ به سمت ساحل می‌برند، آنها را وادار می‌کنند زانو بزنند و سرانجام سرشان را می‌‌برند.

جهادگرایان حاضر در فیلم، خود را اعضای یک شاخه داعش در لیبی معرفی می‌کنند.

رویترز به نقل از سخنگوی کلیسای قبطی مصر، قتل‌عام این افراد را تایید کرده است.

گروگان‌های قبطی، کارگران و کارکنان مصری شاغل در لیبی بودند. روزنامه‌های مصری از دو روز پیش‌تر، اخبار تایید نشده‌ای در باره کشته شدن این کارگران داده بودند، اما فیلم مربوط به گردن زده شدن آنها روز یکشنبه ۱۵ فوریه منتشر شد. آنها اوایل ژانویه در شهر نفتی سرت ربوده شده بودند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، شامگاه یکشنبه ۱۵ فوریه، با خانواده کشته‌شدگان ابراز همدردی کرد و آنها را «شهدای تروریسم» خواند. دولت مصر به این مناسبت، هفت روز عزای عمومی اعلام کرد.

این نخستین مرتبه نیست که اسلامگرایان در لیبی، مسیحیان را به خون می‌کشند. پیش از این نیز در فوریه سال ۲۰۱۴، جنازه هفت مسیحی قبطی در شهر بنغازی در شرق لیبی پیدا شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 88

    […] معترضان بازداشت و روزها شکنجه شده اند.» سودان جنوبی ده‌ها پسر نوجوان ربوده شدند نماینده عراق در سازمان ملل… آلمان بزرگترین کارناوال شمال در پی تهدید تروریستی لغو […]

  • ياري

    سوال  اين است كه كشورهاي در حال جنگ با داعش مگر از ان بالا ها با وسائل خيلي پيشرفته نمي نمي ديدند كه اين ٢١ نَفَر را سر مي زنند ؟؟چرا راكتي نفرستادند تا اين قاتلين را مجازات مي كردند . مگر اينكه نيت و أرده از ميان رفتن اين وحشي ها در أُووليت كار شان نباشد.