ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران سال‌ها هدف جاسوسی دیجیتال آمریکا بوده است

کارشناسان کمپانی روسی کاسپرسکی می‌گویند یک بدافزار جاسوسی از سال‌ها قبل به سیستم‌های کامیپوتری بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله ایران نفوذ کرده است.

کارشناسان کمپانی روسی کاسپرسکی می‌گویند یک بدافزار جاسوسی از سال‌ها قبل به سیستم‌های کامیپوتری بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله ایران نفوذ کرده است.

مؤسسات نظامی، شرکت‌های مخابراتی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی، مراکز انرژی اتمی، بخش‌های مربوط به انرژی، رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تبادلات اسلام‌گرایان در بیش از ۳۰ کشور جهان، اهداف یک پروژه جاسوسی چند ساله بوده‌اند.

این خبر روز دوشنبه ۱۶ فوریه در نشست کارشناسان امنیت رایانه در کمپانی کسپرسکی اعلام شد. متخصصان امنیت دیجیتال گفته‌اند که آژانس امنیت ملی امریکا (NSA) از سال‌ها قبل به کد اصلی هارد دیسک‌های دنیا به طور هدفمند دسترسی داشته است.

بیشترین میزان آلودگی به بدافزار جاسوسی، در سیستم‌های کامپیوتری ایران بوده‌اند. رویترز به نقل از کارشناسان کاسپرسکی می‌نویسد روسیه‌، الجزایر، سوریه، پاکستان، افغانستان، مالی و یمن از دیگر قربانیان این شیوه جاسوسی دیجیتال هستند.

بدافزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، با تکنیک بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای در هارد دیسک‌ها پنهان شده بوده و می‌توانسته در طول زمان روشن بودن کامپیوتر، بدون هیچ مانعی از راه دور به کلیه اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشد.

کمپانی کاسپرسکی، جزییات فنی مربوط به این بدافزار و روند جاسوسی دیجیتال را دوشنبه ۱۶ فوریه منتشر کرد تا مراکز آلوده بتوانند شبکه‌های کامپیوتری خود را پالایش کنند. متخصصان کاسپرسکی می‌گویند بعضی از سیستم‌ها از سال ۲۰۰۱ به این بدافزار آلوده بوده‌اند.

در گزارش کاسپرسکی روشن نشده که چه کشورهایی در توسعه این بدافزار نقش داشته‌اند و تنها به پیوند آن با «استاکس نت» اشاره شده است. این بدافزار با نفوذ به تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران، مدت‌ها چرخه کار در مراکز اتمی ایران را مختل کرد.

متخصصان کاسپرسکی گفته‌اند که کد این بدافزار می‌بایست در هارد دیسک کامپیوتر رمزگذاری می‌شده است و به این ترتیب، یا تولیدکنندگان هارد دیسک‌ها از این پروژه مطلع بوده‌اند یا خودشان نیز قربانی این نفوذ شده‌اند. کمپانی‌های وسترن دیجیتال، سی‌گیت و توشیبا که بیشترین هارد دیسک‌های جهان را تولید می‌کنند، از وجود چنین پروژه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.