ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت بريتانيا نیز شرکت ملی نفتکش ايران را تحريم کرد

تحريم‌ شرکت ملی نفتکش ايران در بریتانیا و اتحادیه اروپا، هر گونه تجارت با اين شرکت را ممنوع می‌کند. وزارت خزانه‌داری بريتانيا تاجری ايرانی را هم دوباره تحریم کرده است.

پس از اتحادیه اروپا، دولت بريتانيا نیز بار ديگر شرکت ملی نفتکش ايران را تحريم کرد. دادگاه عالی اتحادیه اروپا، ژوئیه گذشته این شرکت را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده بود اما چند روز پیش بار دیگر آن را مورد تحریم‌‌ قرار داد.

وزارت خزانه‌داری بريتانيا خبر تحريم‌های دوباره شرکت ملی نفتکش ايران را روز دوشنبه ۱۶ فوریه/۲۷ بهمن، اعلام کرده و افزوده که تحريم‌ها عليه غلامحسين گل‌پرور، تاجر ايرانی نيز دوباره برقرار شده است.

يک منبع که نامش فاش نشده، چند روز پيش به خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه پاسداران ايران است، گفت: «بر اساس شکايت‌های صوری، از سوی اتحاديه اروپا تحريم‌های جديدی بر شرکت ملی نفتکش تحميل شده است، اما با پيگيری‌های حقوقی می‌توان اين تحريم‌های جديد را نيز منتفی کرد.»

به گفته وی «هنوز مراحل اداری اعمال اين تحريم‌ها طی نشده است.»

اين منبع می‌گويد:‌ «ما از تحريم‌های قبل کاملاً تبرئه شديم بنابراين آن‌چه به گوش ما رسيده حاکی از آن است که بر اساس شکايت‌های صوری از سوی اتحاديه اروپا، تحريم‌های جديدی به اين شرکت تحميل شده است که بايد از هم‌اکنون به دنبال مراحل حقوقی رفع اين تحريم‌ها باشيم.»

تحريم‌ها عليه ايران در پيوند با برنامه هسته‌ای اين کشور اعمال شده است. غربی‌ها بر اين باور هستند که ماهيت برنامه‌های هسته‌ای ايران نظامی است اما تهران می‌گويد در برنامه هسته‌ای مقاصد صلح‌آميز را دنبال می‌کند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که از سال گذشته دور تازه آن آغاز شده، هنوز به سرانجام نرسيده و مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران همچنان ادامه دارد.

اتحاديه اروپا هفته گذشته اعلام کرد شرکت ملی نفتکش ايران را که بزرگ‌ترين شرکت حمل ونقل نفت اين کشور است، به فهرست شرکت‌های تحريم شده بازگردانده است.

تحريم‌ شرکت ملی نفتکش ايران هر گونه تجارت بين اتحاديه اروپا، ‌شرکت‌ها و شهروندان آن‌ها را با اين شرکت ممنوع می‌کند.

شرکت ملی نفتکش ايران سال گذشته با اين استدلال که اين شرکت خصوصی و متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است، به قرار گرفتن نام خود در فهرست تحريم‌های اتحاديه اروپا اعتراض کرده بود. اين شرکت همچنين هرگونه ارتباط با دولت ايران يا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران را تکذيب کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.