ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج ۲۴۴کارگر فولاد آذربایجان از آغاز اسفند

از کارگران به طور شفاهی خواسته شده که برای تحویل وسایل و تسویه حساب به واحد اداری بروند. با انتشار این خبر، گروهی از کارگران در محوطه کارخانه تحصن و اجتماع کرده‌اند.

مالک خصوصی کارخانه فولاد آذربایجان به کارگران اعلام کرده که از ابتدای اسفند ماه، با ۲۴۴ نفر از کارگران شاغل در بخش‌های تعمیرات و فضای سبز این واحد صنعتی تسویه حساب می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، به کارگرانی که قرار است از هفته آینده با اتمام اعتبار قرارداد کار‌شان تعدیل شوند، به صورت شفاهی گفته شده که برای تحویل وسایل و تسویه حساب به واحد اداری بروند.

با انتشار این خبر، گروهی از کارگران در محوطه کارخانه تحصن و اجتماع کرده‌اند. این کارگران بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند. پیش از این نیز حدود ۴۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی به دلیل اتمام قرارداد در دو نوبت تعدیل شده بودند.

همانند بسیاری از کارگران ایران، این کارگران هم با قراردادهای کوتاه‌مدت و موقت کار می‌کنند. گفته می‌شود از زمان واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی، کارفرما وضعیت استخدامی همه کارگران پیمانکاری را به قرارداد موقت تغییر داده است. از دی‌ماه تاکنون هم که اعتبار قراردادهای قبلی تمام شده، با همه آن‌ها قراردادهای سه روزه منعقد شده است.

این در حالی است که با توجه به تعهد قانونی کارفرما به سازمان خصوصی‌سازی، کارخانه فولاد آذربایجان نمی‌تواند کارگران قراردادی را پس از خاتمه قرارداد اخراج کند.

محمود ماهیار، نماینده قانونی کارگران فولاد آذربایجان ضمن تأیید این خبر گفته است: «از قرار معلوم این تصمیم روز گذشته گرفته شده و در حال حاضر کارگران قراردادی که از خبر تعدیل خود مطلع شده‌اند، برای پی‌گیری کار به دفتر امور اداری مراجعه کرده‌اند.»

اخراج کارگران با قرار‌داد موقت در ماه‌های پایانی سال شدیدتر شده است. این موضوع در کنار نگرانی‌های کارگران از دریافت نکردن مطالبات معوقه و برخوردهای امنیتی با اعتراضات صنفی کارگران، وضعیت آنها را برای تأمین معیشت بدتر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.