ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار سرباز تونسی به‌دست اسلامگرایان تندرو کشته شدند

گروه کثیری از جهادی‌های تونسی به این کشور بازگشته‌اند و امنیت آن را تهدید می‌کنند. یک گروه از آن‌ها در حمله‌ای به نزدیکی مرز الجزایر این چهار سرباز را کشت.

وزارت کشور تونس اعلام کرد که در حمله اسلامگرایان تندرو به منطقه کوهستانی شعانبی واقع در نزدیکی مرز الجزایر، چهار سرباز تونسی کشته شدند. این گروه تاکنون حملات مرگباری را در غرب تونس انجام داده است.

منطقه کوهستانی شعانبی که استان قصرین در آن قرار دارد محل عملیات گروه اصلی جهادی‌های تونس است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله در بامداد چهارشنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن در استان قصرین صورت گرفت.

وزارت کشور تونس در بیانیه خود بدون توضیح بیشتر از این حمله به‌عنوان «حمله تروریستی» و از کشته‌شدگان به‌عنوان «قهرمانان شهید» یاد کرده است.

منطقه کوهستانی شعانبی که استان قصرین در آن قرار دارد محل عملیات گروه اصلی جهادی‌های تونس است. این گروه که نام آن «گردان عقبه بن نافع» است و با القاعده در ارتباط است از ماه دسامبر ۲۰۱۲ هدف نیروهای ارتش تونس است. دولت تونس می‌خواهد این گروه را خنثی کند و از آن تاریخ تاکنون ارتش این کشور در این منطقه چندین عملیات زمینی و بمباران انجام داده اما این عملیات موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

تاکنون ده‌ها تن از نیروهای ارتش و پلیس در کمین این گروه گرفتار شده‌اند یا با مین‌های کارگذاری‌شده در منطقه کوهستانی شعانبی و همچنین در شمال تونس و در امتداد مرز، کشته یا زخمی شده‌اند.

اصلی‌ترین تهدید امنیتی برای تونس

«گردان عقبه بن نافع» مسئول بزرگ‌ترین حمله خونبار در تاریخ ارتش تونس به نظامیان این کشور در ماه ژوئیه ۲۰۱۴ است. در این حمله که در رشته‌کوه‌های شعانبی رخ داد، ۱۵ سرباز تونسی کشته شدند.

این گروه همچنین در پایان ماه مه ۲۰۱۴ مسئولیت حمله به خانه مسکونی وزیر وقت کشور را بر عهده گرفت.

در ماه‌های اخیر با نزدیک شدن انتخابات پایان سال ۲۰۱۴، پلیس تونس دستگیری‌ها را چند برابر کرد تا امنیت انتخابات را در برابر چند حمله تضمین کند.

تونس پس از انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ شاهد ظهور جنبش مسلحانه جهادی بوده است. این کشور پس از قتل دو رهبر سکولار اپوزیسیون در سال ۲۰۱۳، به‌شدت بی‌ثبات شد و به پایگاه گروه‌های عمده مسلح و اسلامگرا در سوریه، عراق و لیبی تبدیل گردید.

بین دو تا سه هزار تونسی در میان صفوف جهادی‌ها در خارج از این کشور می‌جنگند. به‌گفته پلیس تونس ۵۰۰ تن از این افراد به کشور بازگشته‌اند و به‌عنوان تهدید اصلی امنیت تونس محسوب می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.