ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای آمریکا را به تحریم متقابل تهدید کرد

رهبر جمهوری اسلامی با ابراز بی‌اعتمادی به آمریکا و اتحادیه اروپا تأکید کرد که حتی اگر مذاکرات هسته‌ای پیش برود، کشورهای غربی تحریم‌ها را کم نخواهند کرد.

علی خامنه‌ای در دیدار با مردم آذربایجان ‌شرقی در رابطه با موضوع تحریم‌های بیشتر آمریکا گفت که ایران «می‌تواند این توطئه را ناکام بگذارد». او طرف مذاکره را تهدید به تحریم کرد و با ابراز بی‌اعتمادی دوباره به کشورهای غربی، تأکید کرد که حتی اگر مذاکرات هسته‌ای پیش برود، آمریکا تحریم‌ها را کم نخواهد کرد.

خامنه‌ای: ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.

رهبر ایران صبح روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه، در دیدار با جمعی از مردم استان آذربایجان ‌شرقی گفت: «بنا بر تحریم باشد، ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.»

خامنه‌ای در این سخنرانی تحلیلی از شرایط و مشکلات اقتصادی ایران ارائه داد و به «نقش دشمن» یعنی «آمریکا و چند کشور اروپایی» در برنامه‌ریزی برای عقب‌ نگه‌داشتن ایران در توسعه اقتصادی داخلی و منطقه‌ای پرداخت. او همچنین آمریکا را متهم کرد که به گروه «دولت اسلامی» در منطقه کمک مالی می‌کند.

رهبر ایران تأکید کرد که اقتصاد این کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» رنج می‌برد. او این مشکلات را نقطه ضعف‌هایی دانست که «جبهه استکبار» از آن استفاده می‌کند تا از «تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان» جلوگیری کند.

ابراز بی‌اعتمادی به آمریکا

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنرانی خود، گروه ۱+۵ و آمریکا را «دشمن» یا «جبهه استکبار» خواند و گفت که هدف نهایی کشورهای غربی از تحریم‌ها «تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به‌سوی تمدن نوین اسلامی است.»

او با اظهار بی‌اعتمادی به کشورهای غربی افزود: «من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته‌ای نیز‌‌‌ همان خواسته‌هایی را که آن‌ها دیکته می‌کنند قبول کنیم، باز هم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد زیرا آن‌ها با اصل انقلاب مخالفند.»

رهبر ایران در این سخنرانی بارها «آمریکایی‌ها» را دروغگو خواند. او رابطه آمریکا با گروه «دولت اسلامی» (داعش) را نیز یکی از مظاهر «دروغ گویی و تزویر آمریکا» معرفی کرد و گفت: «آمریکایی‌ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند ما از داعش حمایت نمی‌کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک‌های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.»

انتقاد خامنه‌ای از اقتصاد «نفتی»

علی خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود به مسائل اقتصادی نیز پرداخت. او گفت که اگر گروه ۱+۵ و آمریکا در موضوع هسته‌ای برای ایران «شرط و شروط» می‌گذارند، این نابرابری قدرت مرتبط به عدم تلاش‌ جدی‌ ایران در عرصه اقتصاد است: «دشمن برای موضوع هسته‌ای ما شرط و شروط می‌گذارد و بعد هم می‌گوید اگر قبول نکنید، تحریم می‌کنم!»

پیش از این، خامنه‌ای در مقابل تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، «اقتصاد مقاومتی» را به عنوان روشی برای از بین بردن تأثیر این تحریم‌ها در اقتصاد داخلی پیشنهاد و بر ضرورت کاهش وابستگی‌های خارجی و افزایش تولید داخلی تأکید کرده بود.

در همین راستا، او در صحبت‌های امروز خود از خام‌فروشی نفت انتقاد کرد و این روش را «آسان‌ترین راه پول در آوردن» خواند.

این در حالی‌ست که قیمت جهانی نفت خام به نصف قیمت سال گذشته خود رسیده است، اما با این حال دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ خود، همچنان بر درآمد حاصل از فروش نفت خام حساب ویژه‌ای باز کرده است.

غلامرضا مصباحی مقدم، از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران ماه گذشته گفته بود که «اتکای لایحه بودجه ۹۴ به نفت کاهش ندارد و بودجه عمومی دولت به صورت غیر علمی از ۱۸۰ هزار میلیارد به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.»

رهبر ایران اما با تأکید دوباره بر اقتصاد مقاومتی در سخنرانی خود در جمع مردم آذربایجان شرقی گفت: «اگر تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی‌گیریم و دچار نگرانی نمی‌شویم.»

رهبر جمهوری اسلامی برای قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت، تکیه بر درآمد مالیاتی را پیشنهاد داد و با «فرضیه» خواندن مالیات‌دهی، به سرمایه‌داران کلانی که از دادن مالیات خودداری می‌کنند هشدار داد که آن‌ها مرتکب جرم‌ می‌شوند.

خامنه‌ای همچنین از مردم ایران خواست تا کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن‌ها در بازار‌ها وجود دارند، تحریم کنند و از تولیدات داخلی استفاده کنند.

کالاهای وارداتی از چین عمده‌ترین کالاهای عرضه شده در بازارهای ایران‌ هستند، اما رهبر جمهوری اسلامی ذکر نکرده است که ایرانیان باید کالاهای کدام کشور‌ها را  تحریم کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اوخ اوخ !   تحریم چی ؟! تحریم صدور بمب و تروریست به یمن و سوریه و.....؟!

  • Samad

    اولا: خامنه ای که همین مدتی قبل گفته بود ما در وضعیت بدر و خیبریم نه شعب ابی طالب. دروغ و فریب تا کجا؟ ثانیا: تمام صدر و ذیل حکومت از جمله خامنه ای تحریم ها را برکت می دانستند حالا چه شده که خواهان رفع یکباره این برکت از سفره ایرانیان نگون بخت هستند. چنین برکتی نثار اعقاب و آیندگانشان باد! ثالثا: تحریم دنیا توسط ایران شوخی بسیار بی نمک و سخیفی است. در یکی از فیلم های نورمن ویزدم او در کسوت یک نفر پلیس تنها ،گروهی از بزهکاران را مخاطب قرار داد که شما در "محاصره" پلیس هستید. این وصف حال تحریم جهانیان توسط ایرانی است که به زحمت قطره ای نفت صادر می کند و هزار رقیب دیگر حاضر به پر کردن جای خالی آن در بازار بی رونق انرژی فسیلی هستند. این روزها گویا نفت و گاز مطاعی است که هر بی سر و پایی دارد. رابعا: در کودکی به مزاح می گفتیم: دستها بالا و شلوارها پایین! این وصف حال امروز ایرانی های بی همت، بی همیت و بی هویت است که از ترس جان واقعا ارزان و بی ارزش خود تن به هر دنائتی می دهند. آیا سیصد سال زندگی چون زاع در زباله دان به یک روز پرواز عقاب در اوج آسمان می ارزد؟