ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای ویژه مصر ۱۵۰ تن از افراد داعش را در لیبی کشتند

در پی کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی مصری به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش)، ارتش مصر در هماهنگی با نیروهای دولتی لیبی بار دیگر حمله تازه‌ای را علیه نیروهای داعش به اجرا گذاشت.

با کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی مصری به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش)، ارتش مصر بار دیگر مواضع داعش را مورد حمله قرار داد و ده‌ها نفر از آن ها را کشت.

شبکه اسکای عربی روز پنج‌شنبه ۱۹ فوريه / ۳۰ بهمن گزارش داد که این عملیات با هماهنگی با نیروهای دولتی لیبی در جنوب شهر درنا، پایگاه اسلامگرایان تندرو در این کشور انجام گرفته است.

بنا به این گزارش، در این عملیات یک گروه ویژه از ارتش مصر شرکت داشتند و ۱۵۰ نفر از نیروهای داعش کشته شدند. از نیروهای مصری نیز دو نظامی جان خود را از دست دادند.

یک منبع آگاه در ارتش مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ریا نووستی بدون اشاره به جزئیات این عملیات آن را موفقیت‌آمیز عنوان کرد.

ارتش مصر به تلافی کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی، برای اولین بار سحرگاه دوشنبه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن به انبارهای تدارکاتی، اردوگاه‌های آموزشی و زاغه‌های تسلیحاتی «دولت اسلامی» در لیبی حمله کرد و ۴۰ تا ۵۰ نفر از آن‌ها را کشت.

یکشنبه گذشته فیلمی از جنایت جدید داعش در اینترنت منتشر شده که کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی را در لیبی نشان می‌داد. داعش این شهروندان مصری را از شش هفته قبل در لیبی ربوده بود. فیلم منتشره با عنوان «پیامی به خون نوشته برای صلیبیون» بارگذاری شده بود.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر روز سه‌شنبه ۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن خواهان تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله جهانی در لیبی و نبرد با «دولت اسلامی» شد.

نمایندگی مصر در اتحادیه کشورهای عرب نیز از حملات نیروهای مصر به مواضع داعش دفاع کرد و آن را «حق مشروع» مصر خواند و قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

روز پنج‌شنبه قطر در اعتراض به این اظهارات سفیر خود در قاهره را فراخواند.

از سوی دیگر محمد دایری، وزیر امور خارجه لیبی روز چهارشنبه از سازمان ملل متحد خواست تا تحریم تسلیحاتی این کشور برای مبارزه بهتر با نیروهای «دولت اسلامی» برداشته شود. او اما طرح مداخله جهانی در لیبی را رد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    قطر ، چه نام آشنایی برای کشوری بسیار کوچک با ادعاهای بسیار بزرگ .