ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده سامان نسیم: رئیس‌جمهوری و رئیس قوه‌قضائیه پاسخگو باشند

خانواده سامان نسیم در مصاحبه با «زمانه» با غیر مستند خواندن اخباری مبنی بر اعدام او، از رئیس‌جمهوری و رئیس‌ قوه قضائیه خواستند تا رسماً اعلام کنند وضعیت او چه شده است.

خانواده سامان نسیم می‌گویند مطلقاً خبر موثقی از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی درباره پسرشان دریافت نکرده‌اند. آنها می‌گویند ظرف فردا یا پس‌فردا با مراجعه وکیل سامان، سرنوشت او روشن می‌شود.

فائق نسیم، پدر سامان می‌گوید اخباری که روز گذشته برادر سامان منتشر کرده قابل استناد نیست.

به گفته پدر این زندانی سیاسی کرد، برادر بزرگ سامان پس از ملاقات حضوری‌ای که با او در زندان ارومیه داشته، پریشان‌حال شده و خبر‌های روز گذشته به نقل از او بوده است.

قوه قضاییه ایران و منابع خبری رسمی تا به حال خبری درباره اجرا شدن یا نشدن این حکم، خبری منتشر نکرده‌اند. این در حالی‌ است که جمهوری اسلامی معمولاً خبر اعدام کسانی را که به اتهام فعالیت‌های مسلحانه به دار آویخته می‌شوند، به شکلی گسترده اعلام می‌کند، اما در این مورد به نظر می‌رسد که زیر سن قانونی بودن سامان نسیم در زمان بازداشت و بروز حساسیت‌های بین‌المللی نسبت به صدور و اجرای این حکم، شرایط را برای مجریان احکام پیچیده کرده است.

فائق نسیم، پدر متهم، می‌گوید در صورتی که خبر رسمی دریافت کنند در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند. او همچنین از حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران خواست تا پیگیر وضعیت فرزندش باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده در روزها گذشته، سامان نسیم ساعت دو بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، همراه با پنج زندانی دیگر به بند انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بود. از سرنوشت زندانیانی که با او به انفرادی منتقل شده‌اند نیز خبری در دست نیست.

«از رؤسای قوه مجریه و قضاییه می‌خواهیم پاسخگو باشند»

در همین حال نسرین نسیم، خواهر سامان نسیم، در گفت‌وگو با «زمانه» درباره خبرهای غیر رسمی منتشر شده درباره اعدام برادرش، گفت: «ما هنوز مطلع نیستیم و  می‌خواهیم در روزهای آینده پیگیری کنیم.»

او به زمانه گفت که برخورد مسئولان خوب بوده و آنها تا این لحظه خبری مبنی بر اجرای حکم یا عدم آن را به ما اعلام نکرده‌اند.

او گفت «ما رسماً از دولت ایران تقاضا داریم تا خبر درست و دقیقی به ما بدهند که کجاست و کجا بردندش و اعدامش نکردند. انشالله که اعدام نشده».

خانواده سامان نسیم در مصاحبه با «زمانه» اعلام کردند: «ما از دولت آقای روحانی  و رئیس قوه‌قضائیه می‌خواهیم که رسماً اعلام کنند وضعیت پسر ما چه شده است. اگر اعدام نشده اعلام کنند. اگر اعدام نشده اعلام کنند که مجلس ختم بگیریم. اگر هم تبعید شده اعلام کنند.»

سامان نسیم در ۲۶ تیرماه ۱۳۹۰ و در حالی که ۱۷ سال داشت، در جریان درگیری نیروهای سپاه پاسداران با عده‌ای از نیروهای مخالف حکومت ایران، در مرز سردشت بازداشت شد. او به اتهام ارتباط با پژاک، حزب حیات آزاد کردستان و فعالیت مسلحانه علیه سپاه پاسداران، در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. حکم او در ابتدا در دیوان عالی کشور نقض شد اما در رسیدگی دوباره به تأیید رسید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 86

    […]  خانواده سامان نسیم: رئیس‌جمهوری و رئیس قوه‌قضائیه پاس… رادیو زمانه ۲ اسفند ۱۳۹۳ خانواده سامان نسیم می‌گویند مطلقاً خبر موثقی از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی درباره پسرشان دریافت نکرده‌اند. آنها می‌گویند ظرف فردا یا پس‌فردا با مراجعه وکیل سامان، سرنوشت او روشن می‌شود. اطلاعات ضد و نقیض درباره سرنوشت سامان نسیم؛ اجرای حکم اعدام یا انتقال به زندانی دیگر؟ […]

  • بهنام

    مرگ بر اسلام و احکام من در آوردیش . مرگ بر نظام پوسیده جمهوری اسلامی . مرگ بر ولی امر دزدان جهان خامنه ای و کلیه مسئولان دزد و فاسد نظام اسلامی . مرگ بر آمریکا و شخص اوباما که به این نظام فاسد مشروعیت میبخشد . درود بر جوانان آزادیخواه و قهرمان که با از جان گذشتگی خود در برابر این ملایان فاسد ایستادگی و مقاومت میکنند .