ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش ترکیه وارد خاک سوریه شد

سربازان ترکيه مدت‌ها است که حفاظت از مقبره سليمان شاه را بر عهده دارند. داوود اوغلو گفت حمله ديشب تنها برای خروج نيروهای نظامی ترکيه صورت گرفت.

به گفته احمد داود‌اوغلو، نخست وزير ترکيه، شنبه شب ۲۱ فوريه، ارتش ترکيه در حمله‌ای سريع برای تخليه نيروهای نظامی خود به مقبره سليمان شاه در سوريه هجوم برد.

مقبره سليمان شاه، جد بنيانگذار امپراتوری عثمانی؛ سربازان ترکیه در اين حمله آثار باستانی بسياری برای ترکيه آوردند.

سربازان ترکيه مدت‌ها است که حفاظت از مقبره سليمان شاه را بر عهده دارند. داوود اوغلو گفت حمله ديشب تنها برای خروج نيروهای نظامی ترکيه صورت گرفت.

احمد داود‌اوغلو گفت بقايای مقبره سليمان شاه، جد بنيانگذار امپراتوری عثمانی بايد به مکانی در سوريه منتقل شود که تحت کنترل ارتش ترکيه است.

ارتش ترکيه در بيانيه‌ای گفت هيچ درگيری جدی در اين عمليات وجود نداشته و تنها يک سرباز ترک به طور تصادفی کشته شده است.

سربازان ترکیه در اين حمله بقايای مقبره سلیمان شاه و آثار باستانی بسياری برای ترکيه آوردند.

نخست وزیر ترکیه گفت در تدارک آرامگاه جديدی برای سليمان شاه است که اين آرامگاه نزديک مرز و تحت کنترل ارتش سوريه خواهد بود.

او همچنين در کنفرانس خبری گفت که ارتش ترکيه در اين حمله توسط جنگجويان کرد حمايت نشده و تصميمات نظامی ترکيه تنها در آنکارا بدون درخواست کمک از هيچ حزب و گروه خاصی گرفته می شود. پیش‌تر ترکیه بارها نگرانی خود را از جنگجویان کرد که در سوریه برای دفاع از خود در حال جنگ هستند، اعلام کرده بود.

دولت ترکيه در اواخر سال گذشته گفت که گروه دولت اسلامی (داعش) به مقبره های ما در سوريه هجوم برده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین

    خنده داره ...حمله کردند تا محتویات یه گر رو ببرند واسه مردمشون سوغاتی ... اردوغان از مخ آزاده ... البته این احتمالا ظاهر قضیه‌س !! باطنش پشتیبانی از گروههای نظامی تروریستی در جنگ با ارتش سوریه و حزب‌الله و ایرانه ، که در حمله اخیر سوری‌ها خیلی آسیب دیده‌ن ...وگرنه آدم عاقل واسه یه قبر و محتویاتش همچی کاری نمیکنه .،،،