ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت اوکراین: آتش‌بس طی شب گذشته بیش از ۱۰بار نقض شد

با وجود گزارش‌هایی از نقض آتش‌بس، از زمان برقراری توافق در هفته گذشته از شدت حملات کاسته شده. همزمان جدایی‌خواهان نیز پذیرفتند تا سلاح‌های سنگین خود را تحویل دهند.

مقامات رسمی اوکراین می‌گویند جدایی طلبان هوادار روسیه در طول شب گذشته، بیش از ده بار با آتش بس را نقض کرده‌اند.

با وجود گزارش‌هایی از نقض آتش‌بس، اما از زمان برقراری توافق در ۱۲‌ام فوریه، از شدت حملات کاسته شده است

این مقامات مدعی‌اند که شورشیان شرق اوکراین با توپخانه و حمله موشکی مواضع ارتش اوکران را هدف گرفته‌اند.

همزمان یکشنبه ۲۲ فوریه صدای انفجار‌های مهیبی از اصلی‌ترین شهر شورشیان به گوش رسید. وب‌سایت‌های منتسب به جدایی‌‌خواهان گفته‌اند که ساختمان‌های بسیاری در این شهر طی حملات توپخانه‌ای آسیب جدی‌ای دیده‌اند.

کمتر از دو هفته پیش رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در پیمان «مینسک ۲»، بر سر آتش‌بسی توافق کردند که «روزنه امیدی» برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین تلقی ‌شد. درگیری‌هایی که طی هفته‌های اخیر شدت گرفته بود.

اکنون با وجود گزارش‌هایی از نقض آتش‌بس، اما به نظر می‌رسد از زمان برقراری توافق در هفته گذشته، از شدت حملات کاسته شده است.

با این حال، مجدداً ارتش اوکراین گزارش‌هایی از یورش جدایی‌خواهان به روستایی در نزدیکی شهر بندری ماریوپول منتشر کرده است. این شهر به لحاظ استراتژیک اهمیت حیاتی دارد. ماریوپول برای جدایی‌خواهان می‌تواند پلی میان شبه‌جزیره کریمه و روسیه محسوب ‌شود.

در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

جدایی‌خواهان سلاح‌های سنگین خود را تحویل می‌دهند

این درحالی است که منابع خبری گزارش دادند که جدایی‌خواهان پذیرفته‌اند تا سلاح‌های سنگین خود را تحویل دهند.

یک مقام ارشد جدایی‌خواهان شرق اوکراین یکشنبه گفت که موافقت‌نامه‌ای را با ارتش اوکراین امضا کرده‌اند که بنابر آن تحویل سلاح‌های سنگین از امروز آغاز و طی دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

به عقیده او جدایی‌خواهان پس از تحویل سلاح‌های سنگین خود می‌توانند با «میانجی‌گری بین‌المللی» به یک توافق صلح جامع دست یابند.

این در حالی است که آمریکا با وجود آشکار شدن اولین نشانه‌های موفقیت مذاکرات «مینسک ۲» و تبادل اسیران، روسیه را به دلیل ادامه درگیری‌ها در دونتسک  به تحریم بیشتر تهدید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.