ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسناد «سری و محرمانه» ارتش ايران از دوران جنگ منتشر می‌شود

انتشار «اسناد سری، فوق سری و فوق به‌طور کلی سری» ارتش از دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق پس از دستور رئيس ستادکل نيروی‌های مسلح برای عادی شدن اسناد جنگ صورت می‌گیرد.

اميرسرتيپ رضا خرم‌طوسی، مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ايران خبر داده که اسناد «سری و به‌کلی سری» ارتش از دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق منتشر می‌شود.

جنگ ايران و عراق در ۳۱ شهريور ۵۹ آغاز شد و در ۲۷ تير ۶۷ پايان يافت.

خرم‌طوسی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت که پس از دستور رئيس ستادکل نيروی‌های مسلح برای عادی شدن اسناد جنگ، هم‌اکنون طبقه‌بندی محرمانه اين اسناد در حال بازنگری است.

به‌گفته وی، در ارتش جمهوری اسلامی ايران «اسناد سری، فوق سری و فوق به‌کلی سری» جنگ هشت ساله بازبينی می‌شود.

تاکنون شماری از اسناد جنگ ايران وعراق منتشر شده اما اسناد محرمانه منتشر نشده‌اند.

مرتضی قربانی، رئيس «سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس» نيز بهمن امسال گفته بود به دستور ستاد کل نيروهای مسلح ايران، طبقه‌بندی محرمانه اسناد هشت سال جنگ ايران و عراق به حال عادی درآمده و سال ۹۴ در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

به‌گفته قربانی، بخشی از اسناد اساسی جنگ همچون دستورات روح‌الله خمينی، رهبر انقلاب ايران، علی خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی، دستورات رياست‌جمهوری و تصميمات شورای عالی دفاع همچنان در طبقه‌بندی محرمانه باقی خواهند ماند.

جنگ ايران و عراق در ۳۱ شهريور ۵۹ آغاز شد و در ۲۷ تير ۶۷ پايان يافت. در اين جنگ نزديک به ۱۹۰ هزار ايرانی کشته شدند.

بر اساس گزارش رسمی ۱۸ آذر ۱۳۷۰ دبيرکل وقت سازمان ملل به شورای امنيت، عراق به رهبری صدام حسين با تجاوز به ايران جنگ هشت ساله را آغاز کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    "«سری و به‌کلی سری»"؟!؟ ماهیت ۸ سال جنگ بین «شیعه ایرانی» و «سنی بعث عراقی» را هرگز نمیتوان با اینجور «سری سازیها» تغییر داد و با «دفاع مقدس» نامیدن  آن خود را مظلوم و بیگناه جلوه داد. و خر را هم هرگز نمیتوان با لقب  سرتیپ بخشیدن به او و با تغییر رنگش به طوسی از خریتش رها کرد! 

  • hamid

    وقتی‌ خمینی مجبور شّد عهد نامه ۵۹۸ را امضا کند، جلوی چشم جهانیان گفت"جام زهر را می‌نوشم" و عهد نامه را امضا کرد! چندی بعد آقای رفسنجانی با پرویی همیشگی خویش گفت ما در جنگ پیروز شدیم! و تا امروز در مورد جنگ و فرصتهایی که ایران میتوانست به جنگ با پیروزی و گرفتن غرامت پایان دهد و این ظالمان برای حفظ نظام استبدادی ولایت مطلقه آخوند آنها را سوزاندند دروغ ساخته‌اند! حال باید دید با این "اسناد"! چه دروغ‌هایی‌ را به جای حقایق منتشر خواهند کرد! فراموش نکنیم که فرهنگ این نظام دروغ است و مبارزه با این نظام با راستگویئ و کشف حقایق آغاز میشود! شاد باشید. حمید