ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت یونان اتهام همجنسگراستیزی را رد کرد

شورای اروپا بر اساس داده‌هایی که به سال ۲۰۱۲ معطوف می‌شود، گزارشی درباره تبعیض اجتماعی دگرباشان جنسی در یونان منتشر کرده است.

شورای اروپا بر اساس داده‌هایی که به سال ۲۰۱۲ معطوف می‌شود، دولت یونان را به همجنسگراستیری متهم کرده است. دولت یونان اما این اتهام را قویاً رد کرده و بر حقوق همجنسگرایان و دگرباشان جنسی تأکید کرده است.

شورای اروپا در گزارشی که  به شکل پی دی اف، سه‌شنبه ۲۴ فوریه منتشر کرده، دولت یونان را به همجنسگراستیزی و تبعیض اجتماعی نسبت به همجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها متهم کرده است.

بر اساس گزارش شورای اروپا، دولت یونان «به طرز مؤثری» برای مقابله با تبعیض‌های اجتماعی نسبت به دگرباشان جنسی نمی‌کوشد. در این گزارش آمده است که دولت یونان به ویژه با کلیشه‌هایی که در ذهن کارمندان مراکز آموزشی و تربیتی این کشور درباره دگرباشان جنسی وجود دارد، مقابله نمی‌کند.

گزارش شورای اروپا بر اساس داده‌هایی که به سال ۲۰۱۲ معطوف است تهیه شده. در آن زمان در تحقیقی که شورای اروپا پیرامون حقوق دگرباشان جنسی در یونان انجام داد، ۲۵ درصد دگرباشان از تبعیض‌های اجتماعی به ویژه در محل کار خود گلایه کرده بودند. شورای اروپا از دولت یونان خواسته است با به راه‌اندازی کمپین‌هایی از حقوق دگرباشان جنسی در این کشور دفاع کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که دولت یونان بلافاصله اتهام همجنسگراستیزی از سوی شورای اروپا را رد کرده و خاطرنشان کرده است که دولت یونان و همه احزاب سیاسی مؤثر در این کشور با خشونت و تبعیض مخالف‌اند و حقوق اجتماعی همجنسگرایان را به رسمیت می‌شناسند.

نیکوس پارس کومولوس، وزیر دادگستری دولت جدید یونان، ۹ فوریه سال جاری لایحه‌ای به پارلمان یونان تقدیم کرد که به موجب آن ازدواج همجنسگرایان در این کشور به رسمیت شناخته شود. این لایحه هنوز تصویب نشده است.

پیش از روی کار آمدن دولت چپ‌گرای یونان، وزیر پیشین دادگستری این کشور گفته بود دولت یونان برای به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان عجله‌ای ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.