ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترانه‌‌‌‌های راک بر اساس خبرهای گاردین

ویلیام باتلر، هنرمند سرشناس موسیقی راک به دعوت روزنامه گاردین ترانه‌هایی را بر اساس خبرهای روز تنظیم و اجرا می‌کند. «دوشنبه پاک» درباره بحران اقتصادی یونان است.

روزنامه گاردین از ویلیام باتلر، هنرمند سرشناس موسیقی راک دعوت کرده است خبرهای این روزنامه پیرامون وقایع سیاسی و اقتصادی را پیگیری کند و سپس با الهام از آن خبرها ترانه‌هایی را تنظیم و اجرا کند. نخستین ترانه از این مجموعه درباره بحران اقتصادی یونان و تنش میان اتحادیه اروپا و دولت چپ‌گرای یونان است.

ویلیام باتلر، هنرمند سرشناس موسیقی راک

روزنامه گاردین از ویلیام باتلر، باسیست گروه «آرکید فایر» ( Arcade Fire) دعوت کرده که به همراه برادر جوان‌ترش، وین باتلر خبرهای این روزنامه بریتانیایی را به شکل موسیقی راک اجرا کنند.

«آرکید فایر» یک گروه راک کانادایی در شهر مونترال است. وین باتلر و رجنین چاسگ این گروه را در سال ۲۰۰۳ بنیان گذاشتند. نخستین آلبوم آرکید فایر در سال ۲۰۰۴ با نام «مراسم خاکسپاری» منتشر شد. از ویژگی‌های این گروه این است که سازهای گیتار، درام، پیانو، ویلن، کیبورد، گیتار بیس، ماندولین چنگ، آکوردئون و هورن در آن نواخته می‌شود. آرکید فایر در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه گرمی در بخش «بهترین آلبوم سال» شد. این گروه همچنین به خاطر موسیقی فیلم «او»، ساخته اسپایک جونز نامزد جایزه اسکار شده بود.

ویلیام باتلر به عنوان نخستین ترانه از مجموعه ترانه‌هایی بر اساس خبرهای گاردین، خبر بحران اقتصادی یونان و مناقشه این کشور با اتحادیه اروپا را برگزیده است. مبنای ترانه بر خبرهای ۲۳ فوریه است. در آن روز آتن می‌بایست فهرستی از اصلاحات اقتصادی مورد نظرش را به اتحادیه اروپا ارائه دهد. هم‌زمان بازارهای یونان به دلیل آغاز روزه ارتدوکس یونانی در روز موسوم به «دوشنبه پاک» بسته بود.

ترانه‌ای هم که ویلیام باتلر با الهام از خبرهای گاردین سروده «دوشنبه پاک» نام دارد. او در این ترانه تلاش می‌کند با استعاره‌هایی، تصویری نه چندان دقیق از وضع سیاسی یونان به دست دهد.

قرار است که ویلیام باتلر هر روز بر اساس خبرهای گاردین ترانه‌ای به همین سبک و سیاق تنظیم و اجرا کند.

پیش از این فیلم «تب شب یکشنبه» ساخته جان بدهام و با بازی جان تراولتا بر اساس مقاله‌ای در نیویورک مگزین ساخته شده است. گروه «بیتلز» هم ترانه «یک روز زندگی» را با الهام از خبرهای روز ساخته و اجرا کرده‌‌ بودند.

ترانه «دوشنبه پاک» ویلیام باتلر با الهام از خبرهای گاردین

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.