ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش در اطراف موصل سنگر دفاعی درست می‌کند

ارتش عراق و ائتلاف جهانی ضدداعش قصد دارند شهر موصل را پس بگیرند. شبه‌نظامیان داعش برای این حمله آماده می‌شوند. آن‌ها در حال کندن یک خندق عمیق در اطراف موصل هستند.

در پی اعلام عملیات ارتش عراق به شهر موصل در روزهای آینده با کمک ائتلاف جهانی ضدداعش، رسانه‌های عراق گزارش داده‌اند که نیروهای «دولت اسلامی» خود را برای این حمله آماده می‌کنند.

یک جنگجوی «دولت اسلامی» (داعش) در موصل

خبرگزاری «شفق» عراق گفته است که فعالیت نیروهای داعش برای حفظ شهر بزرگ موصل در شمال عراق با شدت در جریان است.

به‌گفته شاهدان، آن‌ها در حال کندن خندق در اطراف موصل هستند و به‌این منظور حتی یک شرکت ساخت‌وساز را به کار گرفته‌اند.

افزون بر این، آن‌ها دیوارهای بتنی را که تاکنون از ساختمان‌ها محافظت می‌کردند، در مسیر جاده‌های ورودی قرار داده‌اند تا راه‌های ورودی به شهر را مسدود کنند.

روز جمعه ۲۰ فوریه، مرکز فرماندهی آمريکا اعلام کرد در ماه آوريل يا مه سال جاری، حمله به شهر بزرگ موصل آغاز خواهد شد.

مقامات آمریکایی گفتند در اين حمله گسترده ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر شرکت خواهند داشت. از ۱۲ گردان زرهی ارتش عراق پنج گردان توسط ائتلاف بين‌المللی ضد داعش تعليم ديده‌اند. اين پنج گردان، هسته اصلی حملات نظامی را تشکيل خواهند داد. همچنین همزمان با اين حمله نيروهای پيشمرگه‌ کرد نيز از شمال و غرب به سوی موصل پيشروی خواهند کرد.

موصل، دومین شهر بزرگ عراق به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه نیروهای داعش در این کشور شناخته می‌شود و به دلیل داشتن پالایشگاه‌های نفتی از اهمیت استرانژیک برخوردار است.

به‌گفته خبرگزاری «شفق»، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در موصل اقامت دارد. در حال حاضر پیشمرگه‌های کرد در این منطقه هستند تا مسیرهای تأمیناتی نیروهای داعش را قطع کنند.

یک ژنرال بازنشسته که در موصل زندگی می‌کند به رویترز گفت داعشی‌ها در موصل یک قلعه دفاعی برای خود ساخته‌اند. او گفت که آن‌ها تا پایان خواهند جنگید چرا که برای داعش این یک نبرد حیاتی خواهد بود؛ اگر موصل را از دست بدهند شکست بزرگی برای «دولت اسلامی» خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.